Teraźniejsza Prawda nr 41 – 1929 – str. 64
twierdzenie Zions Messenger’a, że Kościół musi opuścić świat przed zaczęciem się jubileuszu. Odnośnie przedmiotu o jubileuszach radzimy przeczytać na nowo Tom II, rozdział 6 Wykładów Pisma Świętego i P. 21, 100 – 104 dla szczegółów. Będzie to szczególnie pomocnym dla brata E. J. H., jeżeli on, jak zostaliśmy poinformowani, jest wydawcą Z. M. i żeby, jako proroczy badacz pamiętał o tym, co twierdził, że Kościół miał opuścić świat w 1918, 1921, 1922 i w 1924 lub 1925 i 1926, a teraz w 1932, w którym to czasie spodziewa się, że rewolucja i anarchia się skończą. Jego przyczyny na ostatnią datę są tak samo niebiblijne i nie pewne, jak jego dawniejsze i doprowadzą do takiego samego zawodu – a to dowodzi, że jest fałszywym prorokiem. Jego bunt przeciwko różnym zarysom Prawdy dowodzi, że jest lewitą, który przywłaszcza sobie władzę urzędu ogólnego starszego w Kościele – urzędu jednego z 70-ciu – do którego nigdy nie był od Boga powołany, i którego funkcje sobie przywłaszcza. (P. 1930, 15).
Pytanie: Co wyobraża miecz Elizeusza w Księdze 1Król. 19:17 ?
Odpowiedź: Jak jest widocznym, ten miecz nie jest literalnym, ponieważ w takim wypadku musielibyśmy wywnioskować, że miecze Jehu i Hazaela były literalnymi mieczami, wynikiem czego musielibyśmy także wywnioskować, że każdy, który by był w najmniejszym stopniu w sympatii z drogami chrześcijaństwa (1 Król. 19:18) byłby literalnie zabitym. Z tej też przyczyny podaliśmy, że te trzy miecze są symbolicznymi. (P. 19 i 95, par. 2 i 3). Miecz Hazaela wyobraża teorie anarchistycznej i anarchizującej klasy; miecz Jehu wyobraża teorie socjalistycznych rewolucjonistów; a miecz Elizeusza wyobraża teorie obrońców towarzystwa co się tyczy teraźniejszego stanu rzeczy. Ten ostatni miecz jest teraz szczególnie machany przez pismo „Złoty Wiek” choć „Dokonana Tajemnica” i „Upadek Babilonu” są częścią tego miecza. Możemy zauważyć że 1Król. 19:17 nie wyraża uznania lub nieuznania tych trzech mieczy. Bez wyrażenia uznania lub nieuznania takowych, podaje tylko że miały zabijać. Z pewnością każdy, który jest właściwie wyuczony i czyta Złoty Wiek będzie mógł zaraz zauważyć, że jego rozszerzanie nie jest pracą w której kapłani mogli by ustawicznie współdziałać, ponieważ duch tego pisma jest w znacznym przeciwieństwie do ducha kapłańskiego. Zauważcie jak różni się duch IV tomu który traktuje o obecnym porządku rzeczy, od ducha Złotego Wieku! Jak znaczny kontrast znajduje się między duchem pozaobrazowego Eliasza a owym pozaobrazowego Elizeusza, można to zauważyć przez porównanie tych dwóch publikacji! (P. 1921, 141)
Pytanie: „Tak mówi Pan: gdzie jest list rozwodny matki waszej, którymem ją wolno puścił? albo kto jest z pożyczalników moich, któremum was zaprzedał? Otoście nieprawościami swoimi sami siebie zaprzedali, a dla przestępstw waszych wolno puszczona jest matka wasza” (Izaj. 50:1) Co to znaczy?
Odpowiedź: Między żydami był taki zwyczaj, że jeżeli żona stała się niewierną jej mężowi, mogła otrzymać list rozwodny i być puszczoną. (5 Moj. 24:1; Mat. 19:6-8). Inna jeszcze część tego zakonu zaopatrzała, że jeżeli kto się stał
kol. 2
dłużnikiem, on i jego rodzina mogli być sprzedani za dług, zaprzedani do pewnej miary służby; to jest, że mogli być zmuszeni dać pewną ilość ich czasu wierzycielowi, aby uczynić obligację, oddać dług. A więc Pan mówi teraz do tych Żydów: „wyście zaprzedani, lecz Ja nie zaprzedałem was; Ja nie byłem w potrzebie. Dłużnik nie mógł by was żądać za dług jako Moje domownictwo. Nie dlatego że Ja zostałem zawikłany i że dlatego muszę was oddać, stracić kontrole nad wami. Ja nie mam pożyczalników; nikt nie może przyjść do Mnie i wziąć was ode mnie. Ja nie puściłem matki waszej, Przymierza Zakonu; Ja jeszcze uznaje ugodę. Ja jeszcze zgadzam się z wszystkim co obiecałem pod tym Przymierzem Zakonu uczynić. Dlatego nie jesteście puszczeni nieprawnie. Co się więc stało zewami? Ja Sobie życzę abyście się namyślili względem tego. Dlaczego jesteście wygnani w obcą ziemię, do Babilonii? Co jest za przyczyna, że Ja nie jestem łaskawym dla was? Nie dlatego, że Ja pogwałciłem moje obligacje. Ja nie puściłem Zakonu Przymierza. On jeszcze jest ważnym i Ja go jeszcze uznaję. Nie zostaliście dla tego zaprzedani w niewolę jakoby Ja miałem dług. Dopatrzcie się dlaczego. Ja wam powiem dlaczego jesteście zaprzedani: zgwałciliście przymierze i weszliście w grzech. Ja was tylko karzę, abyście się podnieśli i nawrócili się do Mnie. Nim prędzej to uczynicie i się skarcicie i odnowicie wasze przymierze wierności, tym lepiej będzie dla was i Ja będę gotowym was przyjąć. (P. 1921, 140).
Pytanie: Dlaczego członkowie Wielkiego Grona w Prawdzie tracą wielkie części Prawdy Paruzji?
Odpowiedź: To prawda, jest to rzeczywiście faktem, że oni tracą wielkie części Prawdy Paruzji. Zaświadczacie tylko błędy P.B.I., Towarzystwa, Standfastów, Olsonitów itd. Fakt dlaczego tak jest, jest następujący: Stali się pomiernie niewiernymi, a Pan dozwala dla pomiernie niewiernych, aby utracili niektóre Prawdy i aby przyjęli pewien błąd, jak również nie dozwala im, aby mogli widzieć postępująca prawdę. (Mat. 25:30). W dodatku do tego Pan dozwala, że stopniowo wpadają w ręce Azazela, który napełnia ich umysły błędem i używa ich aby tymi błędami siebie i innych w pewnej podrobionej pracy – pozornie jakoby dla celu Pańskiego – usidlali, lecz rzeczywiście to czynią dla celu Azazela. Z tej też przyczyny nazwani są pozaobrazowo, kozłem Azazela. Ten ich stan jest rzeczywiście smutnym; mimo tego ten stan doprowadzi ich ostatecznie do wyleczenia ich przez zniszczenie ich cielesnych umysłów i do przyprowadzenia ich do rozumu i z powrotem do ich pierwszej miłości. Módlmy się wszyscy i pracujmy za tym wynikiem. (P. 1921, 141, par. 5).
Pytanie: Jak możemy uznać z Pisma Św., że Dzień pojednania obejmuje w sobie w pozafigurze Wiek Ewangelii i Wiek Tysiąclecia?
Odpowiedź: Możemy uznać dlatego, że św. Paweł w liście do Żydów 7:20; 10:4-10; 13:10-16 utożsamia obraz i pozaobraz, ofiary za grzech dnia Pojednania z ofiarami wieku Ewangelii Jezusa i Kościoła; i ponieważ w liście do Żydów 9:28 itd. łączy obraz i pozaobraz błogosławieństw dnia pojednania, pokazane w ofiarach całopalenia w 3 Księdze Moj. 16 rozdziale, z błogosławieństwami tysiąclecia (P. 1921, 143, 3 par.)
TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI
Niezależne Pismo Religijne – Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor
Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga. tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „Wiernego Sługę”, która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „Wiernego Sługę”, aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie: przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.
Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.
Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i. podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych)