Teraźniejsza Prawda nr 40 – 1929 – str. 48

poglądach dat nam pełną i czystą Prawdę dla rozwinięcia .Maluczkiego Stadka i dlatego też wiemy, że odrzucenia jego zostawionych rzeczy dla Maluczkiego Stadka są odrzucaniem Prawdy, To oświetlenie na 12 rozdział 2Moj. w ostatnim czasie było bez wątpliwie dane nam od Pana dla Jego ludu, aby go ubezpieczyć przed strasznym odrzuceniem rzeczy Maluczkiego Stadka, które teraz są przez nauczycieli różnych Lewickich grup popełniane, a mianowicie przez J.F. Rutherforda. (Zach. 11:17; Mat. 24:49). Drodzy Bracia i Siostry, jeżeli cenicie drogo wasze duchowe sprawy ..chrońcie się od złych nauczycieli” (2. Tym. 3:5) ponieważ ich odrzucenia Prawd są błędem: a nim więcej będziecie takowe przyjmować, tym więcej czasu zabierze wam i trudniej będzie dla was doprowadzić was z powrotem, tak jak Pan życzy Sobie, aby każdy z nas to uczynił.

LIST BRATA GRZEGORZA H. FISHER’A

      Poniżej jest list br. G. H. Fishera, jednego z dwóch autorów VII tomu, pokazuje całkowita i charakterystyczną obłudę i niewierność J. F. Rutherforda przeciwko danym rzeczom w testamencie br. Russella. który oświadczył się, że są koniecznie potrzebne dla bezpieczeństwa wydawców Strażnicy względem błędu. Przyjąwszy przywilej jako jeden z wydawców, był moralnie zobowiązany wypełnić warunki wymagań, podane w testamencie wydawcom. J. F. Rutherford przyjął stanowisko jej korzyści, i zgodził się wypełnić warunki, lecz nie tylko, że zgwałcił takowe, które, że nie wypełnił takowych, powinien jako rzetelny i sumienny człowiek z nich zrezygnować, lecz, w dodatku nierzetelnie trzyma jeszcze stanowisko, aby gwałcić szafarstwo tego stanowiska do tego stopnia, że usunął wiele zarządzeń, publikacji i nauk naszego Pastora, aby swoje własne wprowadzić. Doświadczenia br. Fishera w „dwóch zebraniach zarządu” przypominają mi moje własne w „dwóch zebraniach zarządu” w kwietniu 1917, krótko po moim powrocie z Anglii

      Mój drogi bracie: Mój…. ostatni list z 13 lutego był pisany z powodu tego okresu, w którym Twoja sprawa została przemłócona, i z powodu trzymania sekretu przez 2 tygodnie względem rzeczy, które się działy…. i…. dlatego nie moglibyśmy mówić w wolności o tym.

      Mogę powiedzieć, bez żadnych szczegółów, że w dwóch tych przez dyrektorów towarzystwa i P.B.I. stowarzyszenia zarządzonych konferencjach – których członków wybrano z powodu ich powolności, poddaństwa i stosowności, żadna sposobność nie była dana do jakiegokolwiek wyjaśnienia mojego doktrynalnego stanowiska, które było główną rzeczą omowy. Ten punkt został pokrywany i zakryty skargami przeciwko mnie, że miałem zamiaru czynić osobistą sprawę z doktrynalnej, że odbijałem wrażąco na członków, dyrektorów i wydawców zarządu osobiście, gdy zrobiłem zarzut do nowych doktryn, które dawano Kościołowi Bożemu. (!) Zamiast wymłócić różnice doktrynalne, cały ich czas był użyty do ponawiania tej samej fałszywej skargi, że mój zarzut do nowych doktryn był osobistym odbiciem przeciw jednostkom. Gdybym milczał, mógłbym wierzyć, co by mi się podobało, tak jak w nominalnych Kościołach, z których częściowo wyszedłem z powodu takiego stłumienia spraw doktrynalnych. Wniosek lub raczej sugestia była dana, aby dać mi sposobność do dania mojej doktrynalnej różnicy przed tymi samymi osobami w oznaczonym czasie, lecz to nie było wsparte przez brata Rutherforda. Nikt z tych w autorytecie (?) w Kościele nie starał się, aby ponownie ze mną przejść przez te same punkty nieporozumień, aby dopomóc mi do zobaczenia nowego punktu widzenia zgodnie z Biblią i rozumowaniem. Brat J. C. Woodworth powiedział dyrektorom, że brat
kol. 2
Fisher gotuje sobie drogę do wtórej śmierci. Brat Riemer, po dobrym przypatrzeniu się mnie, powiedział z powagą, że nie widzi on nic, co by wskazywało na zmianę serca – byłem pilnym w mojemu bronieniu się przeciwko obmowom, jakie były prowadzone w tym czasie przeciwko mnie, i z tej przyczyny moja fizjonomia prawdopodobnie odbijała z powodu mojego zatrudnionego umysłu. Przy drugim zgromadzeniu po dwóch tygodniach, brat Woodworth prosił mnie, aby mu przebaczyć to co mówił o mnie, a ja mu powiedziałem, że to względem mnie nie zrobiło żadnej różnicy i że on tak nie ma mocy wskazać mnie na wtóra śmierć, i że mą sędzią jest Pan. Wmawiano w mnie opinię, że za wiele mówiłem – choć tylko do mało braci o tym mówiłem, , i to z zaufaniem, tak jak do Ciebie. Brat Rutherford powiedział, że w polityce trzymano się reguły, aby każdy członek w komitecie milczał, regularnie, choć nie zgadzał się z innymi, a o ile więcej powinno być to praktykowane w religii. (!)

      Brat Van Amburgh mówił pogardliwie względem „testamentu brata Russella” łącznie z danymi dobroczynnymi zarządzeniami brata Russella, aby zabezpieczyć Kościół od błędu przez Strażnicę. Zostałem potępiony za podtrzymywanie zarzutu przeciwko jednemu artykułowi Strażnicy, gdy inni trzej wydawcy (Hemery nigdy nie miał głosu) zgodzili się i powiedzieli mnie stanowczo, abym poszedł z drugimi – zamiast trzymać się reguł zarządu Strażnicy, aby w razie niezgody jednego wydawcy trzymano artykuły przez 3 miesiące pod dyskusją i modlitwą, i było to obowiązkiem każdego wydawcy osądzić każdy artykuł co do Prawdy lub błędu sumiennie. Brat Rutherford powiedział, że da drukować w Strażnicy cokolwiek będzie chciał, bez względu na wszystkich wydawców, (podkreślenie nasze) Potem brat Rutherford podał pod głosy, że głos jednego wydawcy nie może zatrzymać przedstawionego artykułu, i że cztery głosy miały wystarczyć, brat Rutherford miał dać swój głos i brata Hemery, tak że teraz jest zawsze większość głosów na artykuły Strażnicy wystarczającą, a zabezpieczenie od brata Russella jest usunięte. Potępiono mnie przez głosy i żądano mojej rezygnacji. Powiedziałem, że gdy to uczynię, będę winnym złego, ponieważ działam z dobrym sumieniem. Gdy się mnie spytano, czy zaniecham mówienia przeciw rzeczom w Strażnicy, powiedziałem, że zostałem przez Boga poświęcony do podtrzymania Prawdy i do sprzeciwiania się błędom, Co się tyczy nowych doktryn: gdyby były niestosowne i nie sprzeciwiały by się ważnym naukom, na pewno bym milczał, jak zawsze. Lecz wielu braci widzi, że te nowe doktryny przesiąkają aż do żywotności prawdy, obalają wiele teraźniejszej Prawdy i (ja) dlatego nie mogłem milczeć. W komitecie, jeżeli członkowie przedstawiali zwykłe rzeczy, mógłbym milczeć, lecz nie wtenczas, jeżeli inni członkowie powzięli czyn, który zgwałcił by im nadane zaufanie, lub inne zbrodnie podobne do złodziejstwa. Przeczuwam, że coś takiego się stało – komitet wydawczy zgwałcił fundamentalne zasady Prawdy, i jestem zobowiązany mojem sumieniom, aby sprzeciwić się tym nowym i złym naukom, aby podtrzymywać Prawdę Boża. Nie chcę Ci teraz dawać wiele zadań, lecz jeżeli kiedykolwiek byś sobie życzył, wyjaśnię Ci, dlaczego te nowe doktryny są odstępstwem od fundamentalnych prawd. Pisałem do Ciebie z zaufaniem, abyś dowiedział się coś o prawdziwej sytuacji. Już wiem o niektórych rzeczach, które już są w pogłosce aby mnie więcej zesławić, krętactwa fałszywych podań i nieporozumień, w których rzeczach nie chcę z nimi brać udziału. Lecz przed Bogiem jako świadkiem, napisałem Ci prawdę o tym. Może Cię to zainteresuje, ponieważ wielu z braci są przeciwni tym Nowym Naukom.

      Twój brat w Chrystusie, Grzegorz H. Fisher.

DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA

      Polska i angielska Konwencja odbędzie się w Detroit, Mich. w salach Gerrow, 333 W. Grand River Ave. od 24. do 26. maja. Początek polskiej Konwencji w sobotę 25. maja o godz. 10 przed południem. Wszelkie komunikacje prosimy wysyłać na adres: C.J. Schmidt, 6334 Central Ave., Detroit, Mich. Z powodu ważnych spraw na czasie, prosimy o liczny udział w tej Konwencji.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Pismo Religijne – Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

      Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga. tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę”, która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „Wiernego Sługę”, aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie: przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.

     Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.

      Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i. podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych)

poprzednia stronanastępna strona