Teraźniejsza Prawda nr 40 – 1929 – str. 39
i członkach była głównym złem przesiewania okresu Sardji, przez silne i złe wysiłki jednostek, władców, uniwersytetów i trzech ogólnych konsiljów (zjazdów) do zreformowania chrześcijaństwa – w 14 i 15 stuleciu. Dlatego było to czwartem przesiewaniem wieku Ewangelii i stosuje się do czwartego przesiewania w żniwie, 1901-1904. (5) Wielkie spory między protestanckiemi reformatorami a katolikami i innymi nieprzyjaciółmi, przez następny okres, aż do czasu po ruchu Millera, było wielkiem pozaobrazem Wieku Ewangelii Korego, Datana, Abirama i 250 lewitów, którzy sprzeciwiali się Mojżeszowi i Aaronowi, i stosuje się do piątego przesiewania w żniwie, 1908-1911, i dowodzi, że podczas tej wielkiej pozafigury przesiewania Filadelfia musiała egzystować i dlatego musiała zakończyć się nim pierwsze przesiewanie w żniwie Wieku Ewangelji w 1878 zaczęło się. Dlatego Laodycja musiała zacząć się przed 1878 (aby dać Prawdę wiernym przed 1878, dla ich użycia w obronie, w przesiewaniu od 1878-1881). Wielu z nas przypomina sobie, jak danie ślubu Kościołowi przez Pana, który użył do tego brata Russella, było pozaobrazem typu 4Moj. 15:37-41, i przyczyną piątego przesiewania w 1908. W wieku Ewangelii był również dany ślub na większej skale, gdy Pan przez Jana Wessla, głównego członka Filadelfijskiej gwiazdy dał cztery główne zasady dla Reformacji, które były pomocą dla protestantów do ostania się w sporze z papistami: 1) że Biblia jest jedynym źródłem i regułą dla wiary i życia; 2) że Jezus jest jedyną Głową Kościoła; 3) że Usprawiedliwienie przychodzi tylko przez wiarę;
kol. 2
i 4) że poświęceni wierzący są tylko kapłaństwem. Gdy Luter długo po śmierci Wessla i rychło w jego pracy reformacji najprzód przeczytał dzieła Wessla, powiedział: „gdybym czytał Wessla przed reformacją, moi nieprzyjaciele na pewno by mówili, że otrzymałem te nauki od Wessla; ponieważ są one tak zgodne z moimi.”
Powyższe siedem dowodów z proroczych znaków, do których jeżeli by była tego potrzeba, wiele innych można by dodać, pokazują, że Filadelfja była przed 1874 i że wtenczas Laodycja się zaczęła. Artykuły J.F. Rutherforda w powyżej podanych Strażnicach na te okresy są tak słabe, że odpowiedzieliśmy na nie nie tylko pośrednio, dowodząc, że Filadelfja skończyła się a Laodycja zaczęła się w 1874; i aby także zaoszczędzić wiele drogiego czasu i druku. Takie błędne poglądy można właściwie nazwać pijaństwem i zaciemnianiem się prawego oka. W swoich artykułach mówi on, że żniwo zaczęło się w 1874; lecz podanie brata Wise (zobacz w następującym artykule) i logika stanowiska pokazują, że czeka on tylko do czasu z bojaźni, że otrzyma za wiele antagonizmu względem jego stanowiska, że żniwo zaczęło się w 1918 lub 1919. Jako sługa Azazela wypełnia on więc jego służbę zwodzenia innych, którzy pójdą za nim w jego błędy w głębszą pustynię dla stracenia ich cielesnych umysłów. Oby ich nowe stworzenia były zbawione w tym dniu; i niech Pan wyrwie od owych złudzeń tych, którzy są Jemu wierni. A Jego wierność daje nam pewną gwarancję, że to dla wiernych uczyni!
kol. 1
ZACIEMNIENIE SIE PRAWEGO OKA NA PIRAMIDĘ
(P 1929, 23)
Rok temu J.F. Rutherford, którego tak nazywać będziemy, aby go odróżnić od Adama Rutherforda, podał w zborze w New Yorku myśl, że okres od 1874 do 1918 był Filadelfijskim, i że czas od 1918 lub 1919 jest okresem Laodycyjskiego Kościoła. Pogląd ten, jak to widzieliśmy w poprzednim artykule, jest błędnym. Gdy żeśmy się pierwszy raz o tym dowiedzieli, nadmieniliśmy, że w krótkim czasie będzie uczył, że żęcie nie zaczęło się w 1874, lecz w 1918 lub 1919. Lecz temu sprzeciwia się nie tylko chronologia Biblijna i jej wypełnienia, lecz także wzmocnienie do niej, to jest – Piramida. To on uznaje; i dlatego widzi potrzebę, aby zaprzeć się Piramidy, jako Boskiego utworzenia, i dlatego twierdzi teraz, że szatan jest jej budownikiem. Możemy dlatego spodziewać się, że zaprze się on chronologii odnośnie żęcia od 1874 do 1914, choć w jednym z jego tych artykułów mówi, że żniwo zaczęło się w 1874.
Nie dał nam jeszcze żadnego dowodu na jego twierdzenie, że Pan przyszedł do Swego Kościoła w 1918. Prawdziwa data przyjścia naszego Pana jest właśnie podana w Biblii przez dwa prorocze wypadki: (1) koniec 40 letniego dnia, który zaczął się na Wielkanoc 1878 (Betel; 2. Król. 2:3) i przed którego zakończeniem miał nie tylko pozaobrazowy Elijasz (Maluczkie Stadko jako Boskie mówcze narzędzie publiczne) być odłączony od pozaobrazowego Elizeusza (Wielkiego Grona w towarzystwie), lecz ostatni nie miał być więcej poddany pierwszemu, to jest, że miał być mówczym narzędziem publicznem, niezależnie od Maluczkiego Stadka („Pan weźmie dziś Pana twego od ciebie”) ; rozłączenie zaczęło się 27. czerwca 1917 i zakończyło się 27. marca 1918 – na Wielkanoc – skończyło się w 40 latach – (dniu) a Piramida potwierdza obie
kol. 2
daty na te dwa wypadki; i (2) równoległość czasu upadku Masady na Wielkanoc 73 po Chr. pokazuje na wielką porażkę Aliantów w strasznej walce w Pikardy. Lecz nic nie znajduje się w Biblii, co by wskazywało na przyjście Chrystusa do Jego Świątyni w 1918, ponieważ właściwa data na ten wypadek jest rok 1874.
Drugie Przyjście Chrystusa i Jego przybycie do Kościoła było w 1874; a w 1875, w równoległym czasie pierwszego czyszczenia obrazowej świątyni (Jana 2:13-17) zaczął czyścić pozaobrazową świątynię przez wypędzenie pewnych niezadowolonych adwentystów z pośród wiernych, i w równoległym czasie drugiego czyszczenia obrazowej świątyni, Pan w 1878 zaczął jeszcze więcej oczyszczać pozaobrazową świątynię (Mal. 3:1-3) przez pierwsze z sześciu przesiewań żniwa, i każde z następujących przesiewań oczyszczało świątynię, a szóste jeszcze działa. Dlatego Pan nie przyszedł do Swego Kościoła w 1918; wymyśliciel takich podań nie ma dlatego żadnego prawdziwego dowodu na to.
Tak więc według jego podań najwięcej czasu Filadelfijskiego okresu było pod działalnością „onego sługi” (brata Russella), i że Piramida jest zbudowaną przez szatana „kupą kamieni.” Wymyśliciel takich przekręceń dał sam zbudować pomnik na ziemi, gdzie jest grób brata Russella, który także jest pomnikiem protestu przeciwko jego obecnemu odstępstwu; ażeby odznaczyć grób „onego sługi” i groby innych członków rodziny Betel, dał wystawić „Piramidę,” na której znajdują się nazwiska brata Russella i innych, i pozostawione miejsce z drugiej strony nazwiska brata Russella, dla siebie samego, gdy on będzie pochowany. A na kamieniu brata Russella dał wypisać: „Posłaniec Laodycejski.” Tak więc dał pomnikowy dowód swego odstępstwa. Pytanie: Czy teraz usunie on ową Piramidę i kamień