Teraźniejsza Prawda nr 39 – 1929 – str. 32
przy wieczerzy Pańskiej obchodzić śmierć z Chrystusem, ponieważ oni nie umierają jako części Chrystusa (pomazańca, całego Chrystusa) lecz mogą brać udział w wieczerzy Pańskiej i symbolizować Jego śmierć jako Baranka Bożego, a także mogą symbolizować ich wiarę, ich przypisane usprawiedliwienie przez Jego śmierć. Wierzymy, iż z dwóch przyczyn Młodociani Święci powinni obchodzić Wieczerzę Pańską i to z powodu dwóch poniżej wymienionych rzeczy. (1) Nie tylko pierworodni, lecz także wszyscy Izraelici za Boskim rozkazem i uznaniem (2Moj. 12:25-27; Jozue 5:10; 2Kron. 35:1-19) brali udział w rocznym Przejściu, typie wieczerzy Pańskiej. To znaczy, iż wszyscy wierzący – Młodociani Święci, jak też wszystkie nowe Stworzenia – mogą obchodzić wieczerzę Pańską. (2) Apostołowie brali udział w pierwszej wieczerzy Pańskiej, gdy byli poświęceni, choć nie mieli ożywionego, ale tylko przypisane usprawiedliwienie. W tym czasie stan ich był podobny do stanu Młodocianych Świętych, z tym wyjątkiem, że mieli oni nadzieję i widoki stania się członkami Ciała Chrystusowego, której nadziei Młodociani Święci nie mają.
Pytanie: Czy jest właściwym mówić, że ci z narodu Izraelskiego, którzy patrzą na przyjście Mesjasza, są przypisano usprawiedliwieni?
Odpowiedź: Myślimy że nie. Przypisane usprawiedliwienie, nawet w Wieku Żydowskim, wymagało więcej niż tego. Wymagało, że w dodatku do takiej wiary musiało być też poświęcenie. Najwięcej co otrzymali niepoświęceni Żydzi, którzy oglądali się za Mesjaszem podczas wieku Żydowskiego było figuralne usprawiedliwienie. Ażeby radować się z przypisanego usprawiedliwienia podczas Wieku Ewangelii trzeba żałować za grzechy przed Bogiem i mieć wiarę w Pana Jezusa Chrystusa, którego krew daje (przypisane) odpuszczenie grzechów ze strony Boga żałującemu i wierzącemu grzesznikowi. Dlatego ci z Żydów, którzy teraz patrzą
kol. 2
za Mesjaszem, ale nie wierzą, że Jezus jest tym Mesjaszem, którego śmierć daje (przypisane) ubłaganie za nich przed Bogiem, nie są przypisano usprawiedliwieni. Dz.Ap. 4:12 ; Jana 3:18.
Pytanie: Dlaczego mówiono w Teraźniejszej Prawdzie, że święty olej ściekał z głowy Aarona, przez jego Ciało aż do nóg?
Odpowiedź: W Psalmie 133:2 jest podane, że olej ściekał do końca szat Aaronowych. Hebrajskie słowo tu przetłumaczone na szaty jest pi, słowo które zwykle znaczy otwarcie. Wierzymy, że to odnosi się do otwarcia szat przy nogach Aarona; dlatego powiedzieliśmy, że olej ściekał z głowy przez jego ciało nawet do jego nóg. Jeżeli zastanowimy się nad tym, co Dawid w pierwszym wierszu mówi: „Jaka dobra rzecz, gdy bracia zgodnie mieszkają, ” że jest pozaobraz pomazania olejem Aarona, wtenczas myśl będzie jasną. On mówi, że pomazanie, które ściekało aż do otwarcia szat jego – przy nogach – jest typem na jednego Ducha, który jest tak dobrym i wdzięcznym między braćmi. Dlatego cały Najwyższy Kapłan Świata – Jezus z Kościołem – jest tu pokazany, i ten wiersz pokazuje, że Aaron w czasie jego pomazania wyobraża nie tylko samego Jezusa, Głowę najwyższego Kapłana świata, Głowę i Ciało. Tak więc podanie pierwszego wierszu znaczy, że ten jeden Duch Boży w Najwyższym Kapłanie Świata jest pozaobrazem Aaronowego pomazania i dowodzi, że olej ściekał po calem jego ciele, włącznie i po nogach. Gdyby nie było podane w pierwszym wierszu, moglibyśmy rozumieć, że otwarcie jego szat, znaczy albo otwarcie Aaronowych szat przy szyi, lub przy nogach; lecz pozaobraz wskazany w pierwszym wierszu (odnoszący się do braci) dowodzi, że jest mowa o otwarciu jego szat przy nogach, i odnosi się do wszystkich członków jego ciała, jak w tym obrazie ubrany i olejem pomazany Aaron wyobrażał całego pomazańca, Jezusa Głowę, i członków Jego Ciała.
DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
Nisan 14, w tym roku rozpoczyna się 25-go marca o godzinie 6-tej wieczorem. Dlatego będzie właściwą rzeczą obchodzić Pamiątkę śmierci naszego Pana po godzinie 6-tej wieczorem 25-go marca. Mamy nadzieję, że wszyscy drodzy bracia i siostry złączą się do obchodzenia tej pamiątki według reguł podanych w VI tomie wykładów Pisma Świętego. Będzie dobrą rzeczą dla tych, którzy nie są członkami żadnego zboru, ażeby udali się do najbliższego zboru Epifanii i razem z drugimi, którzy jak oni wierzą, obchodzili pamiątkę. Gdzie to nie może być uczynione, niech ci odosobnieni sami z ich Panem obchodzą wieczerzę Pańską. Niech Pan wszystkich błogosławi. Prosimy także o nadesłanie nam potem sprawozdania, ile brało udział w takowej.
W dniach 24, 25 i 26-go maja odbędzie się Konwencja polskich i angielskich braci Epifanii w Detroit, Mich. w salach Gerrow, 333 W. Grand River Ave. Początek angielskiej Konwencji w piątek 24 maja o godz. 10-tej przed południem, początek polskiej Konwencji w sobotę 25 maja o godzinie 10-tej przed południem. Obecni będą angielscy i polscy bracia mówcy, jak również redaktor tego Pisma. Wszelkie korespondencje względem Konwencji prosimy wysyłać na adres: C. J. Schmidt, 6534 Central Ave., Detroit, Mich.
TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI
Niezależne Pismo Religijne – Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor
Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga. tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę”, która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „Wiernego Sługę”, aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie: przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.
Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.
Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i. podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych)