Teraźniejsza Prawda nr 38 – 1929 – str. 16

pozafigury sprawiają niektórym braciom trudność wyrozumienia, tak jakoby nie były w harmonii jeden z drugim. Harmonia tych różnych podań stanie się jasną, gdy podobnie jak brat Russell, dobrze rozbierzemy Słowo Prawdy, z punktu patrzenia na Wiek Ewangelii, Wiek Tysiąclecia i przejściowy okres. (Epifanię – Czas ucisku 40 lat od 1914 do 1954). Rozumiemy, że wszystkie trzy podania myśli brata Russella są właściwe. Wiek Ewangelii ma jego szczególny podział pozaobrazowych lewitów, usprawiedliwionych z wiary; Wiek Tysiąclecia, szczególnie jego koniec, ma swój szczególny podział lewitów, Starożytnych Świętych, Wielkie Grono i Młodocianych Świętych; i okres który tworzy przejście miedzy tymi dwoma wiekami, to jest żniwo, a mianowicie okres Epifanii ma jego szczególny podział lewitów, to jest Wielkie Grono i Młodocianych Świętych. Dlatego rozumiemy, że te trzy różne wyjaśnienia o lewitach nie sprzeciwiają się jedno drugiemu. Ma się rozumieć, że nie możemy je mieszać jedne z drugimi w wiekach. Jeżeli wstawimy każdy pogląd lewitów do ich szczególnego okresu czasu, jak powyżej, to będą w harmonii jedne z drugimi. Fakt, że lewici w typie wyobrażają trzy różne podziały w pozaobrazie, nie jest wyjątkowym. Takie rzeczy napotykamy często w Piśmie Św. na przykład Samson, Jozue, Dawid itd. są typy różnych części w pozafigurze; a że jeden jest użyty do wyobrażenia różnych pozafigur, Jehowa pokazuje przez to Jego rozliczną Mądrość. Gdy mówimy o pozaobrazowych lewitach, będzie dobrą dla nas rzeczą zauważyć, że ci, którzy teraz w Epifanii przychodzą do szczególnej uwagi Kościoła (4Moj. 8.:9) jako Wielkie Grono, mogą dla lepszego określenia być nazwani przejściowymi lewitami. W tym przesiewaniu byli podzieleni na 8 główne grupy. Cztery z nich stosują się do czterech familii Kaatów, to jest Amramici (potomkowie Amrama przez Mojżesza, nie przez Aarona, którego familia składała się z Kapłanów 1Kron. 23: 12-17; Izaaryci, Hebronici i Husyjelici. Dwie z nich stosują, się do dwóch familii Merarego, to jest do Malitów (Naheli.) i Muzytów; a pozostałe dwie stosują się do dwóch familii Gersona, to jest Libnitów i Semeitów. (4Moj. 3:17-21). Podług 4Moj. 7:9
kol. 2
żadni z pozaobrazowych Kaatów nie mieli symbolicznych wozów, organizacji, przez które by wypełnili ich służbę; gdy zaś ci inni pozaobrazowi lewici tego przejściowego okresu mają takie organizacje, jako wozy do ich 'służby. (4Moj. 7:3-8). Oprócz osiem głównych podziałów, w które Wielkie Grono było z początku podzielone, jest ich teraz około 40; a przy końcu Epifanii będzie ich razem 60, ile słupów na dziedzińcu. Oprócz tego będą jeszcze dwie dywizje między ludem Bożym, to jest Maluczkie Stadko i Klasa Wtórej śmierci.

      Pytanie: Co miał nasz Pan na myśli przez wyrażenie podane w Ewangelii Jana 10:9: „wnijdzie i wynijdzie, a pastwisko znajdzie?”

      Odpowiedź: Naszego Pana myśl stanie się jasna, jeżeli spamiętamy obraz, który łącznie z nią był użyty obraz pasterza i jego owiec. Pasterz w Palestynie wprowadził owce do owczarni dla protekcji przeciwko niebezpieczeństwom nocy; a rano wypuścił je z owczarni na pastwisko. Jak owczarnia była protekcją dla owiec, to trafnie wyobraża stan, że znajdujemy się pod Boską protekcją. Jak owce były prowadzone do owczarni przez pasterza, to pięknie wyobraża jak my, jako Pańskie owce, prowadzeni jesteśmy przez Jezusa, naszego Pasterza, pod opieką i protekcją Boskiej opatrzności – tak więc wchodzimy. Innymi słowy, wchodzenie owiec wyobraża, że wchodzimy do udziału Boskiej opieki i protekcji, którą wytwarza Boska opatrzność. Ta część obrazu wyobraża dlatego stan, że jesteśmy pod Boską opatrznością. Ta druga część tekstu „wynijdzie i pastwisko znajdzie” wyobraża inne szczególne przywileje Boskich owiec. Jak palestyński pasterz rano wyprowadzał owce na pastwisko, ażeby je nakarmił, to wyobrażało, jak nasz Pan Jezus, nasz Pasterz, daje nam inny przywilej Boskich owiec – że karmi nas Słowem Bożym. W pastwiskach Jego Słowa jesteśmy prowadzeni przez naszego Pasterza do najodświeżających uczt Prawdy. Za to chwalimy Pana, że pozwala nam wejść, – że udziela nam błogosławieństw przez Jego opatrzności – i że pozwala nam wyjść – to jest, że karmi nas Jego Słowem, pokarmem na czasie, którego Bóg obficie nam dostarcza w Chrystusie.

DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA

      UWAGA: W ostatnim numerze Teraźniejszej Prawdy z listopada (w num. 37) znajduje się omyłka względem „Młodocianych Świętych” Zamiast Młodocianych Godnych, jak podano, powinno być „Młodocianych Świętych, „

      Wieczerza Pańska w tym roku odbędzie się według właściwej Biblijnej rachuby, 25 marca, po godzinie 6-tej wieczorem. Prosimy zbory jak również osobnych braci i sióstr biorących udział w tej Pamiątce Śmierci naszego Pana, o nadesłanie nam jak najrychlejszego sprawozdania co do liczby biorących udział w takowej.

      Mamy na ręku znaczną ilość gazetek, które wysyłamy bezpłatnie. Piszcie do Redakcji.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Pismo Religijne – Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

      Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga. tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę”, która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „Wiernego Sługę”, aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie: przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.

     Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.

      Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i. podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych)

poprzednia stronanastępna strona