Teraźniejsza Prawda nr 38 – 1929 – str. 14
nominalne i prawdziwy Kościół zauważyli i badali próbujące prawdy dane od Pana przez Jego sług w danych czasach. Kulanie przeklętej winnej niewiasty już było wyjaśnione. Będąc poprzysiężoną i przeklętą do jej ludu, krewnych, drugie przekleństwo – wyobraża jak każdy Kościół po wykazaniu się winnym niewierności Niebieskiemu Oblubieńcowi, przez jego postępowanie w błędnych naukach i uczynkach stał się wstrętliwym i unikającym (przysięga) i głęboko obrzydliwym (przekleństwo) do prawdziwego i nominalnego ludu Bożego, który brzydzi się tym szczególnym formom symbolicznego wszeteczeństwa. Nie tylko prawdziwy i wiele nominalnych Kościołów brzydzą się wszeteczeństwu Katolickiego Kościoła, lecz prawdziwy, Kongregacjonalny, Uniteriański i Baptyskie Kościoły brzydzą się Episkopalnemu i Prezbiteriańskiemu Kościołowi z powodu ich wszeteczeństw, łączności Kościoła z państwem w pewnych krajach i w ich własnej łączności z klerykalistycznymi instytucjami Episkopacji i Prezbiterii.
(27) Pan w obronie niewinnej niewiasty nie tylko zachował ją od spuchnięcia brzucha, kulania i obrzydzenia od krewnych, lecz pobłogosławił ją rodzeniem dziatek (w. 28) bardzo życzliwą rzeczą między żonami Izraelitów w nadziei stania się jedną z nich matką Mesjasza. To również było typem, pokazując że prawdziwy Kościół nie tylko że musiał przejść próby, okazać się wiernym i niewinnym od fałszywych nauk i złych postępków, nie ponosząc obrzydliwości i przekleństwa od innych, lecz miał także być owocnym w łasce, wiedzy i służbie. Gdy zastanowimy się nad tym jak wyszedł z wszystkich pięciu przesiewań Paruzji, to zauważymy, że każdym razem stał się owocnym w umiejętności, łasce i służbie przez doświadczenie i próby. To samo jest częściowo teraz prawdą i ostatecznie będzie zupełną prawdą gdy szóste przesiewanie przejdzie, a w przeciwieństwie do tego widzimy sekty Wielkiego Grona z napuchniętymi brzuchami (chorymi od nieczystego pokarmu) i skurczonymi łonami (nie mogąc prosto chodzić) że są wstrętliwością i obrzydliwością dla wiernych o ile możemy w tej niedokończonej próbie zauważyć.
(28) Jak w typie opisana próba była obowiązkiem „tać jest ustawa” wiersz 29, 30) ze strony zazdrosnego męża, i podejrzanej żony, aby się temu poddać, tak Bóg chce aby nasz Pan wypróbował wszystkie Kościoły, które twierdzą być Jego oblubienicą i wymaga, aby każdy Kościół poddał się pozaobrazowej próbie.
kol. 2
I jak w typie mąż wykonujący tę ustawę i niewinna niewiasta byli wolni od winy, a winna niewiasta poniosła nieprawość (w. 31) tak też w pozafigurze. Nasz Pan jako Oblubieniec według Pisma Św. (Obj. 2:23) i harmonii faktów historii Kościelnej wiernie wypełnił pozafigurę tej ustawy jako mąż i Kapłan. Dlatego stoi przed Bogiem jako godny i zaszczytny Oblubieniec i Kapłan. Prawdziwy Kościół według Pisma Św. i historii wypełnił i wypełnia także jego część w pozaobrazowej ustawie i dlatego uznany jako godna i zaszczytna oblubienica. Lecz każdy nominalny Kościół i każda sekta Wielkiego Grona Epifanii, trzymając pozaobrazowej ustawy, okazują się biblijnie i historycznie niewiernymi, że doświadczyli i doświadczają puchnięcia brzucha, skurczenia łona, wstrętu obrzydliwości i unikania ich od tych, którzy nie są winni szczególnych form symbolicznego wszeteczeństwa.
(29) Nasze badanie sześciu rozdziałów 4Moj. w harmonii z podaniem Św. Pawła (Żyd. 3:14) równa się myśli, że cielesny Izrael w 4Moj. był typem na Duchowego Izraela Wieku Ewangelii. W 4Moj. 1, 2; 26 roz. policzenie 12 pokoleń Izraela wyobraża 12 denominacji Duchowego Izraela. W 4Moj. 1:47-54 i w 4Moj. 3; 4 rozdz. policzenie i usługi Kapłanów i lewitów wyobraża opisanie poświęconych i usprawiedliwionych Wieku Ewangelii i wyjaśnienie ich usług. A teraz w 4Moj. 5 rozdz. pewni nieczyści ludzie, grzesznicy i niewinni, są typem na grzeszników Wieku Ewangelii w ich klasach, i na prawdziwy Kościół nienaganny przed Panem. Reszta 4Moj. jest między innymi rzeczami również typem na rzeczy Wieku Ewangelii, i ufamy, że jeżeli Bóg dozwoli, przedstawimy to od czasu do czasu braciom. Możemy zauważyć, że powyższe zastosowanie jest biblijnym, faktycznym i rozumnym i wielce różni się od częstych przedstawień ze strony Lewitów, którzy bez zastanowienia i bez względu na rozumności poglądów podają rzeczy prędko do druku. Jak zupełnie ich zła praca i prowadzenie się dowodzą, że już mają napuchnięte brzuchy i skurczone łona i postępują w większą ciemność w ich złem przeciwko Epifanią oświeconym Świętym, jak ostatni służą Prawdzie Pańskiej na czasie dla zrozumiejących, którzy byli wierni Panu, Prawdzie i braciom. Niech Pan trzyma nas, abyśmy w ciągu dalszym pozostali wiernymi, a potem po próbie i jej fazach staliśmy się owocnymi w umiejętności, łasce i służbie.
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU
(1) Jakie rozdziały 4. Moj. badaliśmy przedtem? Z jakiego stanowiska i zastosowania? Jaki rozdział, z jakiego stanowiska i zastosowania jest to badanie? Jak mamy patrzeć na resztę 4. Moj.? Co wyobrażają pewne rogowe deski i słupy Miejsca Najświętszego? Jakie są pozaobrazowe pokrewieństwa? Do czego pomoże nam badanie 4. i 5. Mojżeszowej? – (2) Na kogo jest 4. Moj. 5:1-4 typem? Daj dowód na każdą klasę. Co wyobrażało wyrzucenie nieczystych z obozu? Dlaczego ma to być tak uczynione? Na co było typem przestrzeganie tej ustawy przez Izraela? (3) Na kogo są wiersze 5-10 typem? Jakie 4 rzeczy były uczynione w typie za zło? Na co była każda z tych czterech rzeczy typem? W jakich wypadkach nie potrzeba było wyznawać przestępstwa przed ludźmi? (4) Na co było typem odszkodowanie do Boga i Kapłana? Co czyni nasza reformacya dla Boga i Chrystusa? Co wyobrażało przyniesienie barana do Kapłana i jego ofiarowanie za ubłaganie? (5) Ile jest rzeczy w dziewiątym wierszu należących do Kapłana? Co wyobrażało siedm różnych ofiar? Czem była ofiara podnoszenia, w figurze i pozafigurze? Co jeszcze było nazwane ofiarą podnoszenia? Na co były one typem? (6) Co jest pokazane przez wiersze 11-31? W jakich względach? Co jest próba sądu? Opisz próby pogan i ciemnych wieków chrześcijaństwa. Opisz w kontraście do owych, jedyną Biblijną próbę sądu. Co daje nam pozafigura tego do zauważenia? (7) Jak będziemy badać wiersze 4 Moj. 5:11-31? Na co były typem mąż i żona, Kapłan i próba sądu w 4. Moj. 5:11-31? Opisz i zbij trzy zarzuty względem tego. (8) Co jest podane w wierszach12-14, w figurze i pozafigurze? Jakie były okoliczności? Co jest pokazane przez winną i niewinną niewiastę? Gdzie i jak są pozafigury opisane? Co nie było a było figurowane przez nieświadomość (niepewność)