Teraźniejsza Prawda nr 38 – 1929 – str. 8

WYCYRKULOWANIE LITERATURY

Kopii Teraźniejszej Prawdy bezpłatnie – 12, 355
Kopii Teraźniejszej Prawdy prenumerowano – 18, 366
Całkowitych wycyrkulowanych Ter. Prawd – 30, 723
Prenumerowanych Zwiastunów – 10, 941
Sprzedanych podwójnych Zwiastunów – 2, 348
Wszystkich razem wycyrkulowanych Zwiastunów – 13, 289
Wycyrkulowano gazetek – 503, 000
Wycyrkulowanie gazetek polskich (Badanie Chomiaka) – 5, 000
Wycyrklulowano broszur o piekle – 182
Wycyrkulowano broszur o Spirytyzmie – 154
Wycyrkulowano książek (Life, Death, Hereafter) – 234
Biblie, badania i inne pisma – 209

POSŁUGA PIELGRZYMSKA

Liczba pielgrzymów, stałych i posiłkowych (po 7) – 14
Podróżowanych mil – 52.247
Prywatnych zebrań – 1.189
Biorących udział w prywatnych zebraniach – 24.286
Publicznych i częściowo publicznych zebrań – 37
Biorących udział w publicznych i częściowo publicznych zebraniach – 4.232

SPRAWOZDANIE FINANSOWE

Składki, prenumeraty itd. – $10.833,75
Sprzedaż książek i broszur – $ 158,86
Balans z ostatniego roku – $ 463,56
Inne dochody – $ 580,81

Całkowity dochód – $ 12, 036.98
Koszta pielgrzymów i konwencji – $ 2.537,01
Koszta biura, literatury itd. – $ 9.387,80

Całkowity rozchód: – $ 11.924,81
Pozostaje balans na ręku – $ 112,17

GRZESZNICY WIEKU EWANGELII

4Moj. 5:1-31
(P. 1924, 108)

      Ufamy, że w niniejszym artykule udzielimy z łaski Bożej figurę i jej wyrozumienie pozafigury na Wiek Ewangelii, piąty rozdział czwartej księgi Mojżeszowej. Rozumiemy, że wszystkie sześć rozdziałów czwartej Mojżeszowej są również typem na Epifanię i rzeczy w Tysiącleciu; lecz obecnie jest naszym zadaniem, aby określić wyraźnie pozafigury Wieku Ewangelii. W numerze 34-tym Teraźniejszej Prawdy w artykule o Lewitach Wieku Ewangelii podaliśmy, że rogowe deski miejsca Najświętszego wyobrażają drugą, trzecią, czwartą i piątą Księgę Mojżeszową. Możemy również sobie przypomnieć, że w tym samym artykule było podane, że jeden ze słupów Miejsca Najświętszego jest typem na Jezusa jako Boską Istotę i na Księgę Objawienia i Jego autorstwo, i że drugi z tych słupów wyobraża Św. Pawła jako Boską Istotę i list do Żydów jako jego autorstwo. Z tego punktu zapatrywania pokrewieństwo listu do Żydów do drugiej i trzeciej Księgi Mojżeszowej daje nam myśl, że słup, który to wyobrażał, stał po tej samej stronie w Miejscu Najświętszym, gdzie rogowe deski wyobrażające drugą i trzecią Księgę Mojżeszową. A ponieważ Księga Objawienia ma podobne pokrewieństwo, wierzymy, że słup wyobrażający Księgę Objawienia, stał po tej samej stronie Miejsca Najświętszego, gdzie były rogowe deski, które wyobrażały czwartą i piątą Księgę Mojżeszową. Dlatego nasze wyrozumienie pozafigur rzeczy podanych w czwartej i piątej Mojżeszowej jest bardzo wielkiej ważności do wyrozumienia Objawienia, Dla tej właśnie przyczyny daliśmy te rzeczy, i ufamy, że z łaski Bożej więcej udzielimy wyrozumienia pozafigur czwartej Mojżeszowej na wiek Ewangelii. Jeżeli będzie nam to dane, aby wyjaśnić Kościołowi Księgę Objawienia, te pozafigury będą właśnie bardzo pomocne do przygotowania Kościoła, aby mógł potem lepiej ocenić Księgą Objawienia.

      (2) W 4Moj. 5:1-4 są podane pierwsze trzy klasy grzeszników w typie na Wiek Ewangelii, z którymi nie było można mieć towarzystwa: trędowaci, mający płynienie nasienia, i nieczyści z powodu dotknięcia się umarłych. Trędowaci są typem na Nowe Stworzenia, które utraciły korony, nie życie; jednostki, które później będą stali przed tronem. Że trędowaci byli typem
kol. 2
na Wielkie Grono w jego nieczystym stanie, dowiadujemy się z typu Aarona (typ na Maluczkie Stadko) i Maryi (Wielkiego Grona) która widziała jakoby błąd w Mojżeszu (Jezusie) – (Zobacz bereański komentarz na 4Moj. 12:1-16). Ci z tracącym nasieniem byli typem na klasę Wtórej Śmierci, ponieważ ich słabość była przyczyną utraty siły, zdrowia i życia; a ponieważ życie z nich wychodziło, dlatego byli typem na tracących życie. Ci pokalani potknięciem się umarłego, byli typem na Usprawiedliwionych, którzy zostali pokalani mniej więcej przez wielkie grzechy. Gdy patrzymy na nauki Nowego Testamentu, jest nam powiedziane, aby odłączyć się od nieoczyszczonych członków Wielkiego Grona (1Kor. 5:1-5, 13) od klasy Wtórej Śmierci (2Tym. 3:5-8) i od Usprawiedliwionych, którzy bez pokuty upadają w wielkie grzechy (1Kor. 5:11 porównaj z Rzym. 12:1). Tak więc nie tylko symbole w 4Moj. 5:1-4, lecz również proste nauki Nowego Testamentu pokazują nam, że mamy odłączyć się od nieoczyszczonych członków Wielkiego Grona, klasy wtórej śmierci, i niepokutujących grzeszników między usprawiedliwionymi. Odciągnięcie społeczności jest pokazane w typie przez wyrażenie: „aby wyrzucili z obozu” w wierszach 2, 3. W trzecim wierszu Pan daje przyczynę do tego: „aby nie splugawili obozu tych, w których Ja mieszkam.” Obecność takich ludzi w pozafigurze między prawdziwym i nominalnym ludem Bożym w wieku Ewangelii daje sposobność przez ich stan do splugawienia tych, którzy nie są splugawieni i przez to znieważyć Pana, który między nimi mieszka; przez takie odjęcie społeczności, Pan, który mieszka między Jego ludem, jest uwielbiony, i oprócz tego są oni ostrzeżeni przed splugawieniem samych siebie (zanieczyszczeniem); ponieważ gdyby ci grzesznicy pozostali między ludem Bożym w pełnej społeczności, zanieczyścili by innych i przez to zmniejszyli by chwałę dla Boga. Posłuszeństwo synów Izraelskich do tego (wiersz 4) wyobraża fakt, że podczas Wieku Ewangelii tacy grzesznicy byli odłączani od prawdziwego i nominalnego ludu Bożego, nie tylko przez prawdziwy Kościół, lecz przez wszystkie denominacje (sekty), mające pewne prawa Kościelne względem tego. Tak więc widzimy wypełnienie typu 4Moj.5:1-4.

poprzednia stronanastępna strona