Teraźniejsza Prawda nr 255-256 – 1971 – str. 40

na przykład czas oblężenia i upadek Herodionu, jako porównywane z pokonaniem Serbii oraz czas oblężenia i upadek Macherontu jako porównywane z pokonaniem Rumunii, w rzeczywistości więc w każdym przypadku, gdzie dokładne daty lub lata nie były podane dla wydarzeń w żydowskiej części równoległości. Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że w zasadzie w niektórych przypadkach początki, a w innych zakończenia równoległości żydowskich są pokazane przez początki równoległości Wieku Ewangelii, przedstawione powyżej uwadze czytelników. Powyższe równoległości z pewnością wzmacniają zaufanie w prawdziwość dyspensacyjnych równoległości, trwających 1845 lat, wraz z następującymi równoległościami okresu gniewu a ich wypełnienie się z dokładnością do jednego dnia, objawia Boską dokładność w przestrzeganiu czasu. Powyższe fakty, podobnie jak te związane z równoległościami 2520 lat, wskazują, że Bóg liczy według miesięcy księżycowych (a w konsekwencji lat księżycowych) rozpoczynających się w stosownych dniach, w których nów księżyca występuje w Jerozolimie, a który to fakt umożliwia nam obliczać właściwy czas dla ustalenia daty Wielkanocy.

UWAGA III — do stron 276, 277

      W Bereańskim podręczniku Biblii (w jęz. ang. część IV, str. 15 tuż przed konkordancją), w oparciu o fakt, że czasy pogan rozpoczęły się od zdetronizowania Sedekiasza w 607 r. przed Chr., podana jest pewna liczba paraleli występujących w 2520 latach równoległości. Są one szczególnie interesujące właśnie teraz z punktu widzenia odrzucania przez niektórych 607 r. przed Chr. jako roku zdetronizowania Sedekiasza. Są one oczywiście uderzającym zbijaniem tych odrzuceń. Sugerujemy, ażeby te równoległości ponownie przeczytać. Pragniemy dodać do nich kilka innych, które zauważyliśmy podczas stycznia 1915 r., a które są związane z oblężeniem Jerozolimy przez Nabuchodonozora i znajdują swoje paralele dokładnie po 2520 latach w 1912 i 1914 roku. Ażeby po porządku zrozumieć te równoległości pamiętajmy, że Nabuchodonozor w tym typie przedstawia Szatana, boga obecnego złego świata, że Jerozolima przedstawia chrześcijaństwo, a Sedekiasz przedstawia cywilne władze chrześcijaństwa. Szatan wytworzył warunki prowadzące do wybuchu Wojny Światowej w rozmyślnym wysiłku odwrócenia uwagi radykałów od ich celu zmienienia jego porządku rzeczy. Do tego planu specjalnie użył państw centralnych, ażeby spełniły jego cel, bez wątpienia
kol. 2
rozumując, że lepiej będzie mieć osłabione królestwo w jego duchu, aniżeli silne w innym duchu.

      Przypomina się, że w typie Nabuchodonozor dziesiątego dnia dziesiątego miesiąca, w dziewiątym roku panowania Sedekiasza prowadził oblężenie Jerozolimy (Jer. 52:4). W dziewiątym dniu czwartego miesiąca, jedenastego roku panowania Sedekiasza, padły mury miasta, rycerze uciekli (Jer. 52:6, 7), lecz zostali dogonieni i rozproszeni przez Babilończyków. W siódmym dniu piątego miesiąca Nabuzardan, generał Nabuchodonozora, powrócił do miasta (2Król. 25:8), do którego wszedł dziesiątego dnia i rozpoczął niszczenie miasta oraz świątyni (Jer. 52:12—14). Dwudziestego trzeciego tegoż miesiąca (Jer. 52:15, 26, 27, 30; zobacz poprawione tłumaczenie wiersza 30 w P. ‘21, 88, par. 2, blisko środka w drugiej kolumnie) wyprowadził niewolników pozostawiając niektórych Izraelitów w kraju pod Godoliaszem, jako zarządcą (Jer. 52:16). Morderstwo Godoliasza, dokonane pierwszego dnia siódmego miesiąca, spowodowało drugiego dnia tego miesiąca (Jer. 41:1—4) opuszczenie domów i rozproszenie ludu (Jer. 41:1—18), tzn. uniemożliwiło im zamieszkiwanie w tym kraju. Zaraz potem oni udali się do Egiptu. Skoro zdetronizowanie Sedekiasza i spustoszenie ziemi były równoczesne (Present Truth ‘21, 92, par. l), w drugim dniu siódmego miesiąca miały miejsce oba wydarzenia. Sedekiasz został zdetronizowany w Ryblacie (Jer. 52:9, 10, 27), co prawdopodobnie było spowodowane pięciotygodniową podróżą z Jerozolimy, skąd on wyszedł dwudziestego trzeciego dnia piątego miesiąca (Jer. 52:30). Przybycie do Ryblaty przypuszczalnie mało miejsce pierwszego dnia siódmego miesiąca, w dniu śmierci Godoliasza (Jer. 41:1, 4). Z dwóch powodów rozumiemy, że wyrażenie „a dnia wtórego” (Jer. 41:1, 4) odnosi się do drugiego dnia siódmego miesiąca, jako następnego dnia po morderstwie Godoliasza: (1) Ponieważ zdetronizowanie Sedekiasza i spustoszenie kraju były zsynchronizowane i ponieważ te dwa wydarzenia były najważniejsze z całej serii wydarzeń, którym towarzyszyło trzykrotne wyjmowanie miecza z pochwy przez Nabuchodonozora, powinniśmy znaleźć ich konkretne daty podane w Biblii. Ten ustęp, jeśli jest zrozumiany tak jak, powyżej przedstawiono, stanowi jedyne miejsce, gdzie konkretna data jest podana. (2) Równoległość tych dwóch wydarzeń występuje 21 września 1914 r. dokładnie 2520 lat później. To potwierdza, że zrozumienie przez nas daty z Jer. 41:1, 4 jest właściwe. Wszystkie te wydarzenia mają swoje równoległości dokładnie co do dnia po 2520 latach,

poprzednia stronanastępna strona