Teraźniejsza Prawda nr 249-250 – 1970 – str. 42
(18) Co reprezentuje oznajmienie krewnemu przez Booza, że zadecydował dać mu sposobność odkupienia roli publicznie? Zapytywanie Booza czy bliższy krewny chce ją odkupić czy nie? Zapewnienie Booza, że on ją odkupi, jeśli tamten odmówi? Co reprezentuje obietnica odkupu krewnego? Oznajmienie mu przez Booza, że wraz z rolą musi on pojąć Rutę za żonę, aby wzbudzić nasienie zmarłemu? O jakie małżeństwo tu nie chodziło? Dlaczego nie?
(19) Dlaczego pokrewny nie zgodził się na to? Co jest pozafigurą tego? W czym, przez kogo i jak dyrektorzy i redaktorzy odmówili pozafiguralnej propozycji Booza? Kiedy artykuł ten był przygotowany? Co reprezentuje, że bliższy krewny zezwolił Boozowi mieć tę sposobność? Wytłumacz jaki był zwyczaj zdejmowania i oddawania trzewika przy wykupnie albo zamianie dóbr i odmówieniu pojęcia wdowy po bracie? Dlaczego takie transakcje były złe? Co reprezentują one dla czterech klas w duchowym Izraelu? Pod jakie inne zło były one poddane? Co reprezentuje zzucie trzewika i oddanie go Boozowi? Określ szczegółowo następujące pozafiguralne złe czyny.
(20) Czego Ruta nie czyniła według wymagania 5Moj. 25:9? Dlaczego nie? Co w tym przypadku było uczynione z pozafiguralnym krewnym? Co reprezentują śliny? Co reprezentuje i oznacza prawdziwe plunięcie w twarz? Jak to było uczynione w pozafigurze? Co reprezentuje zawołanie przez Booza na starszych i na lud, aby byli świadkami, że on zdjął krewnemu trzewik i odkupił Rutę, ponieważ krewny odmówił uczynienia tego? Co przedstawia wzbudzenie nasienia Mahalonowi? Przez co nasz Pan to uczynił? Co reprezentuje zgoda starszych i ludu aby byli świadkami oraz ich trzy dobre życzenia?
(21) Co reprezentuje Boozowe wzięcie Ruty za żonę i stanie się przez nią ojcem Obeda? Czego nie mamy wnioskować w pozafigurze z małżeństwa Booza i Ruty? Dlaczego nie? Co reprezentują gratulacje niewiast zasyłane Noemi, chwalenie Boga za urodzenie się Obeda i Booza za to, że jest dobrym powinowatym? Ich obwołanie, że Obed będzie pomocą i żywicielem Noemi w jej starości? Że Ruta, która ją miłuje jest dla niej lepsza niż siedmiu synów? Co przedstawia położenie przez Noemi dziecka na łonie i służenie mu za piastunkę? Ogłoszenie dziecka potomkiem Noemi? Nazwanie go Obed? Dlaczego rodowód nie jest tutaj dalej omawiany? Co można właściwie powiedzieć o powyższym wytłumaczeniu księgi Ruty w pozafigurze? W jakim przeciwieństwie znajduje się ono w stosunku do zastosowania tej historii przez J.F.R.? Do którego czasu powyższe zrozumienie księgi Ruty nie było jasne? Czego nie był świadomy pisarz artykułów zawierających pozafiguralne przemówienia tego, co Booz mówił w 3 i 4 rozdziale wtedy, gdy były one pisane?
(22) Jak możemy pogodzić nasze zrozumienie z komentarzem? Kto dał początek myśli wyrażonej w komentarzu odnośnie księgi Ruty 4:1? Co E 173 nie podaje nam odnośnie tego komentarza? Gdzie jeszcze taka myśl nie znajduje się? Jakiego figuralnego pokrewieństwa nie miała Noemi do naszego Pana według myśli zawartej w komentarzu? Dlaczego rzeczywiste pokrewieństwo Jezusa nie dozwala na taką myśl? Czego przykładem jest ten komentarz? Jak wyjątek z księgi Ruty 4:1—10 jest użyty w E 173? Co brat Russell miał na myśli cytując ten ustęp w E 173? Czego dowodzi także Izaj. 62:4, 5?
(23) Ile silnych dowodów możemy dać na to, że Ruta nie jest typem Kościoła? Jak to jest pokazane przez fakt, że Ruta była cudzoziemką w ziemi Chananejskiej? Przez Kościół jako zrodzony w pozafiguralnej ziemi Chananejskiej? Przez Rutę zbierającą w pokłosiu? Przez kompletne odkupienie Kościoła przed rozpoczęciem się ostatniej fazy pokłosia? Przez to, że Kościół ma pozostawać dziewicą nigdy dotąd nie poślubioną? Przez niemożliwość lewirackiego małżeństwa między Jezusem a Kościołem? Przez to, że nikt nie miał poślubić Kościoła przed Jezusem?
kol. 1
TOWARZYSTWO JAKO PRZEWÓD
(Popr. przedruk z T. P. `31, 56)
Bez wątpienia Stowarzyszenie W.T.B. & T. jest przewodem Pańskim dla Jego posług. Gdybyśmy tak nie uważali, to znaczyłoby to, iż sprzeciwiamy się Pismu Św. oraz zarządzeniom brata Russella. Taki był nasz pogląd podczas wszystkich nieporozumień i kontrowersji odnośnie Stowarzyszenia. Dlatego nie możemy sympatyzować z zapatrywaniami tych, którzy chcieliby je usunąć, obalić, lub też nie uznać jego od Boga przeznaczonego urzędu. Choć wierzymy, że jest ono przewodem pracy Pańskiej, to jednak nie możemy przyjąć twierdzeń i roszczeń
kol. 2
niektórych jego wodzów i obrońców. Co się tyczy poglądów na Stowarzyszenie, to istnieją trzy. Jeden z nich to ten, iż Stowarzyszenie jest niedobrą instytucją. Nikt z tych, którzy byli lojalni zdrowym poglądom br. Russella i którzy wierzyli, iż on był onym Sługą nie mógłby twierdzić coś podobnego. Z takim poglądem nie sympatyzujemy i uważamy takowy za niegodny dalszej rozwagi. Drugi pogląd jest, że Stowarzyszenie było i jest wyłącznym przewodem, przez który Pan czyni dwie rzeczy: (1) daje domownikom wiary pokarm na