Teraźniejsza Prawda nr 249-250 – 1970 – str. 35
(13) Noemi radząc Rucie aby nie pokazywała się Boozowi, ażby się on najadł i napił, przedstawia utracjuszy koron doradzających Młodocianym Godnym, aby wyczekiwali aż Pan wskaże im przez Swoje nauki i opatrzność, iż przyswoił On Sobie stosowne nauki z radością i ażby nadszedł właściwy czas na specjalną próbę, by przedstawić się jako Młodociani Godni dla Jego osobnego uznania, połączenia i użycia ich w służbie. Tak jak w figurze czas na przybliżenie się Ruty do Booza (w. 4) nastąpił potem, gdy przestał on odwiewać jęczmień w nocy, tak też w pozafigurze, potem gdy Jezus miał zmieniać Swoją działalność wobec Wielkiego Grona a zająć się Młodocianymi Godnymi, był czas aby pozafiguralna Ruta szła do pozafiguralnego Booza w zamierzonym celu. Rada Noemi (w. 4) ażeby Ruta odkryła płaszcz z nóg jego i położyła się, reprezentuje napomnienia jakie utracjusze koron dawali Młodocianym Godnym, aby byli pokorni i spokojni w oczekiwaniu na Pana, aż On się zajmie ich) sprawą. Noemi mówiąca Rucie, że Booz później powie jej co ma czynić, przedstawia utracjuszy koron zapewniających Młodocianych Godnych, że Pan oznajmi im co mają czynić. Ruta przyrzekająca Noemi, że uczyni wszystko cokolwiek ona każe jej uczynić, przedstawia faktyczne i ustne zapewnienia Młodocianych Godnych, że uczynią wszystko co ich towarzysze utracjusze koron każą im uczynić. Wszystkie powyższe myśli są zawarte we wzmiankowanym powyżej artykule Strażnicy i związanych z tym badaniach, rozmowach oraz czynach przy końcu 1918 roku. Nie tylko znane fakty tego czasu były takimi, lecz w naturze rzeczy artykuł ten spowodował takie dyskusje i czyny. Ruta czyniąc to co jej rozkazano (w. 6) przedstawia Młodocianych Godnych wypełniających pozafigurę powyżej wzmiankowanych rzeczy. Przeto nasze zastosowanie jest niezawodnie faktyczne, gdyż większość z nas jest świadkami, że wypadki te zdarzyły się w 1918 roku między ludem w Prawdzie.
(14) Dnia 9 grudnia 1918 roku i 24 grudnia 1918 roku został wydany pierwszy i drugi numer The Present Truth. Obydwa te numery omawiały takie przedmioty jak: Epifania, Ostatnie Pokrewne Czynności Eliasza i Elizeusza, Zerwanie Kapłańskiej Społeczności z Lewitami, Prorocy i Prorocy, Figury i Pozafigury, Konwencje Kapłanów i Lewitów, Kościół Kompletnie Zorganizowany (na dowód, że chociaż Lewici Merarego i Gersona mogą mieć korporacje kontrolujące ich pracę, to jednak Kapłani nie mogą mieć żadnych korporacji), Sądzenie (odnośnie objawionych Lewitów) oraz „W Obronie Pokoju Między Ludem Bożym” (z uwagi na rozłączenie między Kapłanami i Lewitami). Wszystkie te nauki stosowały się do pokrewieństwa między Maluczkim Stadkiem a Wielkim Gronem w łączności z rozdzieleniem jakie wówczas w całej pełni postępowało między nimi. Nauki te dały Maluczkiemu Stadku wspaniałą ucztę z wielką radością w czym uczestniczył i nasz Pan (Obj. 3:20).
kol. 2
Uczestnictwo Pańskie jest tutaj reprezentowane przez ucztowanie Booza z weselem (w. 7). Jego ułożenie się na noc przy stogu (jęczmienia) reprezentuje, iż nasz Pan przestał na chwilę wydawać dodatkowe uczty w łączności z Wielkim Gronem oraz zmniejszył na chwilę próby rozdzielenia. Nic bowiem więcej nie było dane do chwili aż wyszedł z druku trzeci numer The Present Truth, który ukazał się 17 lutego 1919 roku. Zaś przedruk numeru z artykułem „Ostatnie Pokrewne Czynności Eliasza i Elizeusza”, wyszedł z druku na początku lutego, a jego cyrkulacja była wstrzymana przed zwolennikami Towarzystwa aż do lipca. Ciche przyjście Ruty, odkrycie nóg Boozowi i ułożenie się przy nim (w. 7), przedstawia, że Młodociani Godni w zgodzie z naukami jakie otrzymali, jak to podano powyżej, w cichości, bez szumnej ostentacji, w skrytości i pokorze ich serc, przynieśli swoją sprawę do Pana i w cichości oczekiwali Jego decyzji. Lekkie zerwanie się Booza ze snu (w. 8 — nie ulękniecie), co budzący się ze snu zwykle czyni, przedstawia najwcześniejszą ruchliwość naszego Pana wobec klasy Ruty, potem gdy się położyli oczekując na Jego rozporządzenie. Booz obróciwszy się zobaczył Rutę, co reprezentuje pierwsze zwrócenie uwagi naszego Pana w działaniu ku Młodocianym Godnym jako odrębnej klasie. Zdarzyło się to przez Pańskie pobudzenie piszącego do przygotowania artykułu o Młodocianych Godnych, który ukazał się w trzecim wydaniu The Present Truth 17 lutego 1919 roku. Pytanie Booza skierowane do Ruty (w. 9) „Któżeś ty?” reprezentuje naszego Pana wzbudzającego w Młodocianych Godnych pytania odnośnie tożsamości i rzeczywistości stanowiska klasy Młodocianych Godnych we wspomnianym artykule. Odpowiedź Ruty „Jam jest Rut, służebnica twoja”, reprezentuje odzew Młodocianych Godnych gdy czytali odnośne części tego artykułu przyznawając, że są oni faktycznie tą szczególną klasą sług Pańskich. Prośba Ruty, ażeby Booz rozciągnął na nią swój płaszcz w przyznaniu, że jest on jednym, który mógłby odkupić ją jako jej bliski krewny, reprezentuje Młodocianych Godnych proszących naszego Pana pod wpływem owego artykułu o uznanie ich jako klasę sług i przyjęcie ich w taką łączność z Samym Sobą, która by uczyniła ich owocnymi w pracy dla Niego.
(15) Odpowiedź Booza (w. 10) i pochwała dla niej za udanie się raczej za nim aniżeli za młodszymi mężczyznami, przedstawia mowę naszego Pana przez odnośne części wzmiankowanego artykułu o Jego ocenieniu ducha w wytrwałych Młodocianych Godnych, którzy mimo wzmagania się grzechu i samolubstwa na świecie, nie postępują za wielkimi ani za małymi grzesznikami, lecz raczej wolą wiernie służyć i trzymać się Pana. Zachęcanie Ruty przez Booza (nie bój się, córko moja, w. 11) reprezentuje zachęcanie Młodocianych Godnych przez naszego Pana w całej treści artykułu