Teraźniejsza Prawda nr 246-247 – 1969 – str. 80
trzęsienie ziemi zniszczy bestię i jej obraz i wpływ kleru nominalnego kościoła. Tak więc praca Pana rozwijania i oczyszczania uzdolni ich do przynoszenia mięsnej ofiary Bogu w sprawiedliwości, co zapewni jej skuteczność.
(26) Jeszcze jedną wielką pracę przez posługę Jezusa w rozwijaniu i oczyszczaniu będzie Wielkie Grono mogło wypełnić, tj. będzie mogło tak skutecznie głosić do Żydów, że nawróci ich do Chrystusa. Już pokazaliśmy, że ta praca będzie przez Wielkie Grono wykonana, aby dać świadectwo ich oczyszczenia, jako poza-obrazowej matki córki (3Moj. 12:5-8) od 1954 do 1956, w równoległym czasie pracy świadczenia Maluczkiego Stadka, jako matki syna, 40 lat przedtem. Że Wielkie Grono ma taką pracę wykonać, jest także pokazane w Pieśni 5:8-6:1. Ich głoszenie do Izraela jest opisane w wierszach 10-16; a nawrócenie Izraela jest pokazane w 6:1. Że narodowe nawrócenie Izraela odbędzie się w Palestynie podczas ucisku Jakuba a szczególnie przy jego zakończeniu jest widoczne z Zach. 12:2-14; Jer. 30:3-9; Ezech. 39:17-29. W nawróceniu Izraela przez głoszenie Słowa Bożego do niego, Wielkie Grono będzie przynosić skuteczną mięsną ofiarę Panu w sprawiedliwości. A posługa naszego Pana w rozwijaniu i oczyszczeniu ich charakterów zakwalifikuje i uzdolni ich do owocnego czystego i przekonywającego głoszenia Prawdy, aby pociągnąć Izraela do Pana. Będzie to na pewno chwalebny wynik ich „mięsnej ofiary”, czego z nabożnością można im powinszować.
(27) Gdy głęboko i nabożnie zastanawiamy się nad powyżej określonymi siedmioma częściami posługi naszego Pana przy Wtórej Jego Obecności do Jego własnego ludu, możemy słusznie zawołać: „Jak wspaniałą posługę otrzymał nasz Pan!” Lecz to jest tylko częścią Jego pracy Wieku Ewangelii; ponieważ przez cały Wiek pracował Pan nad trzymającymi korony i nad utrać j uszami takowych, rozwijając i oczyszczając ich w charakterze dla ich różnej służby, jak również przygotowując ich do służby w przyszłości. Ta Jego praca całego Wieku pokazuje takt, wiarę, nadzieję, umiejętność, samokontrolę, cierpliwość, miłość, grzeczność, nieskwapliwość, przebaczenie, znoszenie, gorliwość, dobrotliwość i wierność, jakich nie można w żadnej istocie znaleźć z wyjątkiem Boga. Gdy zastanawiamy się nad Jego cudownym charakterem i wielką pracą całego Wieku nad Maluczkim Stadkiem i Wielkim Gronem, a szczególnie w Jego poselstwie Parousii i Epifanii, jesteśmy zgubieni w zadziwieniu, miłości i chwale. Mając korzyść z tak wielkiej Jego posługi możemy z poważaniem i uwielbieniem zawołać: „Godzien jest ten Baranek zabity, wziąć moc i bogactwo, i mądrość, i siłę, i cześć, i chwałę, i błogosławieństwo” (Obj. 5:12)! Złączmy dlatego wszystkie nasze siły, abyśmy mogli pokazać Mu nasze poważanie za Jego miłą dobroć (O, jak dobrotliwym jest Pan!) będąc wiernymi Jego Ojcu, Jezusowi, Jego ludowi i Jego Sprawie.
kol. 2
BEREANSKIE PYTANIA
DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU
(1) Jakie jest pierwsze zastosowanie Mai. 3:1-3? Jakimi są drugie zastosowania części Mal. 3:1-3? Które będziemy badać w tej lekcji? Kto jest Aniołem 1-go wiersza? Jaką była jego misja? Kto jest Panem 1-go wiersza? Co jest Jego Świątynią? Co dowodzi, że przyszedł do Jego Kościoła w 1874? Jak czuł się Kościół wobec Niego i Jego powrotu? Dlaczego zdawało się to nagłym dla nich? Dlaczego jest nazwany Aniołem Przymierza? Jakie jest streszczenie 1-go wiersza? Jakie jest jego pokrewieństwo do wierszy 213? Dlaczego jest to tu podane? O czym traktują wiersze 2 i 3? Ilorakim jest takowe?
(2) O czym traktują dwa pytania 2 wiersza? W jakim pokrewieństwie nie są te dwa pytania do siebie? Jak stoją w pokrewieństwie? Jaka podwójność przeciwnych sobie rzeczy dowodzi tego? Jakie jest znaczenie przetłumaczonego słowa „znieść”? Co wyjaśnia to znaczenie? Co znaczy pierwsze pytanie? Jakie trzy rzeczy obejmuje w sobie? Co te trzy rzeczy jeszcze w sobie obejmują?
(3) Jakie skutki miały cztery rzeczy na pięć wezwań i przesiewań Paruzji? Przez co przyszły stosowne próby? Jak się nazywają i kiedy się zaczęły? Jaki jest dowód, że były zamierzone do objawienia klasy Wtórej Śmierci? Co uczy w całości pierwsze pytanie 2 wiersza? Co można z tego wnioskować?
(4) Co jest drugą częścią misji naszego Pana we Wtórej Obecności? Przez co to się okaże? Jakim jest właściwe tłumaczenie drugiej kwestii 2 wiersza? Do jakiego okresu czasu odnosi się to zastosowanie? Jaki zachodzi kontrast między tymi dwoma pytaniami? Jakie przeciwne słowa dowodzą tego względem drugiego pytania? Jaka jest siła słowa „ostać”? Jakie światło na to znaczenie daje Rzym 5:2? Dlaczego? Jaka szczególna rzecz według drugiego pytania jest przeznaczona na Epifanię? Jakie dwie rzeczy wychodzą z tego?
(5) Co jeszcze dowodzi tych dwóch rzeczy? Jak dowodzi tego Obj. 7:14? Jak dowodzi tego 2Tym. 4:1? Którzy są umarli i żywi? Jaki jest dowód na to? Kiedy każda klasa otrzymuje jej sąd? Jakie poboczne światło jest rzucone, na słowo „sądzić” w 2Tym. 4:1 przez Mat. 25:32? Jaki jest kontrast między pracą Parusji a Epifanii Chrystusa, według pytań 2 wiersza? Przez co jest Wielkie Grono od Maluczkiego Stadka rozłączone? Jakie trzy rzeczy obejmuje 2 Pytanie?
(6) Jakie dwie przeczące rzeczy są objęte w tych dwóch pytaniach? Jaki pierwszy wniosek można wyciągnąć z tych dwóch przeczących rzeczy? Jaką była stosowana przestroga na Paruzję? Jakie dwie przyczyny dały dowód naszej niezdolności w Paruzji, do zadecydowania, którzy byli utracjuszami koron? Czego ten fakt dowodzi?
(7) Jaki drugi wniosek można wyciągnąć z tych dwóch przeczących rzeczy? Kto powiedział, że to byłoby właściwe? Gdzie o tym