Teraźniejsza Prawda nr 237-238 1968 – str. 39

      (31) Co nasuwają na myśl doświadczenia jakie przyniosły Prawdy epifaniczne? Które są główniejsze z nich? Które dwa z nich są specjalnie doświadczającymi? Jakie dwa zarysy, tyczące się czasu, są próbą dla poświęconych? Dlaczego to było ciężką próbą dla wielu Wiernych? Dlaczego to było doświadczeniem dla wodzów częściowo wiernych? Dla ich zwolenników? Co jest najwięcej doświadczającym zarysem Prawdy epifanicznej? Dlaczego dla Wiernych? Częściowo niewiernych? Jak oni usiłowali uniknąć tej Prawdy? Jakie główne nauki są w ten sposób odrzucane? Jak oddziałuje na nich potrójna praca Kapłanów z Kozłem Azazela?

      (32) Czyja niepopularność czyni tę Prawdę doświadczającą dla obydwóch klas? Do czego taka niepopularność nie powinna się stać okazją? Dlaczego nie? Jakie ilustracje to wyjaśniają? W jakiej zmianie pracy ta zasada się nie zmieniła? Co z tego wynika? Jak to oddziaływa na Posłańca Epifanicznego? Co byłoby, gdyby on nie był niepopularny? Czym jest ta niepopularność dla obydwóch klas budowniczych? Co jeszcze jest powodem doświadczenia?

      (33) Która nauka epifaniczna jest jedną z najostrzejszych prób? Czego okazją staje się przedstawienie jej? Jaki błąd jest przez to uczyniony? Dlaczego? Co jest przeoczone przez takie postąpienie? Co za ustęp oni w tej łączności błędnie zastosowują? Jak oni go traktują? Kiedy nasz Pan powrócił? Jakie trzy fazy objawienia ma Jego obecność? Co za manifestacje odbywają się w pierwszej fazie? W drugiej? Trzeciej? Co ten ustęp zabrania w każdej z tych faz? Przed czym? Co on nakazuje nam w każdym z tych okresów? Po czym? Co więc było właściwym uczynić po stosownym objawieniu niektórych w Parusji? W Epifanii? Jaki musi być wynik dla tych, którzy zastosowują do Epifanii ten zakaz, który stosuje się tylko przed wyjawieniami epifanicznymi?

      (34) Co więc zauważyliśmy? Jak te próby w porównaniu poskutkowały na obydwie klasy budowniczych? Jaki skutek one nie miały na Wiernych? Jaki skutek one nie będą miały na nich? Dlaczego nie? Odnośnie Prawdy parusyjnej? Odnośnie Prawdy epifanicznej? Jaki jest skutek tego na Wiernych? Co ilustruje to?

      (35) Jaki jest skutek ulewy Prawdy na tych, którzy budują na Chrystusie, jako na Piasku? Jakie pięć warunków przyczynia się do tego skutku? Co ta Prawda znajduje w tych, którzy budują na Piasku? Co dowodzi obecność tychże? Które główne Prawdy są odrzucone? Jaką Prawdę oni prawie zupełnie odrzucają? Jak ona jest spokrewniona z Prawdą parusyjną? Jaki stan umysłu istnieje wśród utracjuszy koron? W jakich kółkach szczególnie? Jak on działa? Czyje zdanie ilustruje ten stan umysłowy? Jakie to było zdanie i jak ono było szczegółowo i kolejno wypowiedziane?

      (36) Czy to zburzenie wykonywa się tylko na grupach? Jaki jest skutek tego wśród grup w Prawdzie? Jaka grupa czyni wyjątek pod tym względem? Co dowodzi prawdziwość tego określenia? Jaka nawet grupa Lewitów doznała takiego zburzenia? Jaką Prawdę Lewici bez wyjątku odrzucili? Co oni twierdzą w tej łączności? Co Pismo Św. naucza o tym przedmiocie? Jakie ustępy o tym dowodzą? Jak one to pokazują? Na czym jest oparte odrzucenie tej Prawdy? Kto więcej oprócz grup odrzuca różne Prawdy parusyjne? Którzy bracia często dają przykład tego? Jakimi sposobami oni pokazują ich odrzucenie Prawdy parusyjnej?

      (37) Co wypełnia postępowanie tych odrzucicieli? W jakim szczególe? Co znajduje się w dachach domów zbudowanych na piasku mimo pokrycia? Czym one pokazują się być? Co deszcz z nimi czyni? Co on czyni ze strychem i sufitem? Jaki skutek on ma na sufit? Na dywan i meble? Co deszcz czyni ze ścianami i tapetą lub malowaniem tego domu? Jaki skutek ma częsty deszcz na drzewo tego domu i na powietrze? Jaki w streszczeniu jest skutek tego symbolicznego deszczu?

      (38) Jak ten deszcz stoi według liczbowego porządku pomiędzy sposobami doświadczenia? O ilu innych sposobach doświadczenia mówi nasz tekst? Do jakiej konkluzji ostrożne zegzaminowanie tych prób doprowadza? Jak dom zbudowany na Opoce wytrzymuje te próby? Jak dom zbudowany na Piasku wytrzymuje je? Jaki jest jego ostateczny stan po tych próbach?

      (39) Co jest drugą rzeczą wypróbowania tych dwóch domów? O jakich powodziach nasz tekst mówi? Z czego one się składają? Co staje się warunkiem ich koloru? Z jakich wód takie powodzie się nie składają? Co czysta, przezroczysta woda reprezentuje w symbolach biblijnych? Dlaczego? Jak to jest pokazane w Obj. 21:6; 22:1, 2, 17? Zacytuj i wytłumacz symboliczny użytek wody w tych drugich dowodzących ustępach, podanych w niniejszym paragrafie! O jakich jeszcze symbolicznych wodach Biblia mówi? Gdzie i jak ona to czyni? Co Ezech. 34:18,19 nasuwa nam odnośnie wód powodziowych naszego tekstu? Co więc jest drugim doświadczającym czynnikiem tych dwóch domów? Jeśli to wyrozumienie jest prawdziwe, widzenia czego wokół nas powinniśmy się spodziewać?

      (40) Co widzimy pod tym względem? Szatan jest za przebiegły, żeby co uczynić? Dlaczego? Na czym jest oparta jego nadzieja oszukania kogoś z ludu Bożego? Wśród kogo jeszcze on używa tej metody? Co więc widzimy? Kogo Szatan używa jako swoich agentów w takim szukaniu i jakimi sposobami? Jakie drukowane i ustne narzędzia Szatan używa w tym? Co one czynią wszystkim nowym stworzeniom? Co nie jest charakterem wszystkich artykułów Strażnicy? Co także jest w nich? Zwłaszcza w czyich pismach? Jaki wysiłek jest wciąż w nich czyniony?

      (41) Przeczytaj jeden po drugim i podaj komentarze na każdy z wielu błędów, zacytowanych w paragrafie, jako pochodzących spod pióra J. F. R.! Z czego te błędy są wybrane? Co one dowodzą odnośnie zamąconych wód?

poprzednia stronanastępna strona