Teraźniejsza Prawda nr 231-232 – 1967 – str. 43

„obóz” oznacza, że ich stan albo urządzenie jest tylko tymczasowe i że Bóg ma w zapasie jakieś lepsze rzeczy dla nich”.

      (37) Zwróćmy staranną uwagę na pierwsze słowa wydrukowane kursywą w par. 35 oraz na słowa zamknięte w nawiasie między nimi. Jeżeli wyrażenie „obtoczyli obóz świętych” dowodzi, że uwielbiony Kościół nie może oznaczać „obozu świętych” z tego powodu, że „istoty ludzkie nie mogłyby zaatakować niewidzialnej siły istot duchowych, jaką wtedy będzie Kościół”, to z tego samego powodu wynika, że wyrażenie „obtoczyli … miasto umiłowane” nie może oznaczać uwielbionego Kościoła, chociaż wyrażenie takie zazwyczaj określa uwielbiony Kościół. Wyrażenie to zdaje się raczej oznaczać, że Starożytni Godni, jako widzialni przedstawiciele niewidzialnego Miasta Umiłowanego jako takiego, mają być tutaj rozumiani przez słowa „miasto umiłowane”. Jeżeli tak jest, to „obóz świętych” zdaje się być inną klasą — Młodocianymi Godnymi, przeciw których podrzędnej władzy klasa kozłów zbuntuje się, gdy Szatan zostanie uwolniony. Przeto słowa wydrukowane kursywą przy końcu przytoczonego wyjątku dowodzą, że Młodociani Godni będą istotami duchowymi. Ponieważ gdy „On Sługa” pisał ten artykuł nie nadszedł jeszcze czas, aby to było zrozumiane, nikt nie mógł tego wówczas wiedzieć, choć jego słowa dają nam wskazówkę do należytego zrozumienia owego ustępu.

      (38) Ufamy, że powyższe przedstawienie wystarczy, by umożliwić nam należyte rozpoznanie faktów w odniesieniu do Młodocianych Godnych. Ojciec Niebieski i nasz Pan błogosławią ich hojnie na ich miejscu i w ich służbie!

PYTANIA BEREAŃSKIE

      (1) Jakich wyrażeń powinniśmy używać do określania myśli biblijnych? Jakie mamy przykłady i wyjątki przeciwne tej regule? Jakie nazwy podaje Pismo Św. w łączności z terminami Starożytni i Młodociani Godni?

      (2) Od jakiego czasu rozwija się klasa Młodocianych Godnych? Dlaczego? Od jakiego czasu wszyscy poświęceni stali się Młodocianymi Godnymi? Dlaczego? Gdzie „On Sługa” wspomina o tym? Przytocz (przeczytaj) to, co on podaje w F 186 i w artykule „Dwie Części Żniwa”!

      (3) Kiedy specjalne światło odnośnie tej klasy zdaje się świecić najwięcej?

      (4) Skąd to światło powinno wypływać?

      (5) Wykaż jak Joel 2:28, 29 traktuje o wszystkich klasach zbawionych z rodzaju ludzkiego w łączności z Młodocianymi Godnymi! Wymień i określ te klasy!

      (6) Wyjaśnij 2Tym. 2:20 i wykaż jak tekst ten traktuje o czterech klasach łącznie z Młodocianymi Godnymi!

      (7) Wyjaśnij Psalm 72:3 i wykaż opis czterech klas z uwzględnieniem Młodocianych Godnych! Jak chronologia budowy Jeruzalem na czterech wzniesieniach figuruje chronologię budowy pozafiguralnego Jeruzalemu w jego czterech klasach? Co ustęp ten zdaje się wyobrażać?

      (8) Jakie są trzy szeregi pozafiguralnych Lewitów? Jak ,,On Sługa” rozmaicie to określał? Jak można pogodzić te określenia? W jaki sposób trzeba oddzielić jedno od drugiego co się tyczy czasu? Czynienia czego powinniśmy unikać? Jakie występują w Piśmie Św. podobne fakty pomagające zrozumieć, że figury lewickie posiadają trzy szeregi pozafiguralne?

      (9) Z ilu i jakich grup składa się każdy szereg Lewitów? Którzy są, a którzy nie są tymczasowymi Lewitami Epifanii? Co się stanie z tymi, którzy się nie poświęcą? Kim są ci drudzy Lewici Epifanii? Jakie stanowią grupy? Jak są ze sobą połączone te dwa rodzaje Lewitów?

      (10) Przeczytaj i wytłumacz zacytowane Pisma udowadniające, że te cztery klasy stanowią Kościół Pierworodnych! Wyjaśnij, jak te klasy są przedstawione w usłudze Przybytku! Dlaczego przed Epifanią nie można było zauważyć kim byli pozafiguralni Gersonici? Co udowadnia, że Gersonici nie przedstawiają zbawionego świata, lecz Młodocianych Godnych?

      (11) Jak Izaj. 60:13 odnosi się do Starożytnych Godnych, Wielkiego Grona i Młodocianych Godnych, jako pozafiguralnych Lewitów Tysiąclecia? Jaki fakt udowadnia tę myśl?

      (12) Podaj krótkie wyjaśnienie figury i pozafigury ks. Daniela roz. 3! Co się zawiera w liczbie trzech hebrajskich młodzieńców i co oni przedstawiają? Co się zawiera w ich imionach przedstawiających te klasy?

      (13) Co nie przedstawia wyrażenie „dwójnasobny duch”? Dlaczego nie? Z jakich dwóch hebrajskich słów to wyrażenie zostało przetłumaczone? Wyjaśnij znaczenie tych słów z Zach. 13:8; 5Moj. 21:17 i 2Król. 2:9!

      (14) Ile i jakich klas wyobrażał Elizeusz wg „Onego Sługi”? Jak możemy pogodzić jego myśl z wypełnionymi faktami, które dowodzą, że Elizeusz przedstawia Wielkie Grono i Młodocianych Godnych? W jakiej władzy uczestniczą Młodociani Godni?

      (15) Czego dowodzą rozważone punkty Pisma Św.?

      (16) Jaki wniosek można wyciągnąć z wykazanych Pism odnośnie pracy i społeczności Młodocianych Godnych?

      (17) Jaka jest obecna i przyszła misja Młodocianych Godnych z punktu zapatrywania na obraz Przybytku? Jaką ona jest z punktu widzenia Królestwa?

      (18) Przez jakie dwie metody udowadniamy Tysiącletnie nagrody dla Młodocianych Godnych? Z kim zostaną oni nagrodzeni?

      (19) W jaki sposób na podstawie Boskich Przymiotów dochodzimy do wniosku, że Tysiącletnia nagroda dla Młodocianych Godnych będzie podobna nagrodzie Starożytnych Godnych?

     (20) Czego naucza Joel 2:28 o ich Tysiącletniej nagrodzie?

poprzednia stronanastępna strona