Teraźniejsza Prawda nr 231-232 – 1967 – str. 40

w przyszłym Wieku (F 186; Z ’15, 260, szp. 2, par. 6 i 7). Ta jego myśl daje nam ogniwo łączące do całkowitego przetłumaczenia tego ustępu. Niewątpliwie Starożytni Godni osobiście nie mieli udziału w pozafigurze 2Król. 2:9, 10, gdyż wydarzenia te spełniły się pozafiguralnie po wrześniu 1914, a przed 21 czerwca 1917, a więc w czasie gdy Starożytni Godni jeszcze nie powrócili z grobów. W jaki sposób możemy uzgodnić te fakty z Pismem Św.? Odpowiadamy: Byli oni obecni i przemawiali zastępczo w swoich wspólnikach Młodocianych Godnych, jak również zastępczo będą uczestniczyć w nich w reszcie pozafiguralnych działań Elizeusza wyobrażających rzeczy, które nastąpią nim Starożytni Godni powrócą do życia, chociaż możemy spodziewać się drugiego spełnienia po powrocie Starożytnych Godnych. Tak rzecz pojmując widzimy, że 2Król. 2:9, 10 uczy nas, że Młodociani Godni uczestniczą z Wielkim Gronem w roli posłannictwa do Nominalnego Duchowego Izraela – uczestniczą z nim we władzach, jakie wyobrażał płaszcz Eliasza.

      (15) Powyższe siedem punktów z Pisma Św. dowodzi, że w końcu Wieku Ewangelii i w Wieku Tysiąclecia istnieje klasa odrębna i osobna od Małego Stadka, Wielkiego Grona, Starożytnych Godnych i klasy restytucyjnej, klasa wierna Bogu w czasie gdy Szatan, grzech i śmierć panują nad ziemią, mająca później połączyć się z Małym Stadkiem, Starożytnymi Godnymi i Wielkim Gronem w błogosławieniu rodzaju ludzkiego – klasy restytucyjnej. Wnioskujemy zatem, że Młodocianymi Godnymi są ci wierni bracia, którzy poświęciwszy się od roku 1881 nie są spłodzeni z Ducha.

PRACA MŁODOCIANYCH GODNYCH

      (16) Jaka jest teraźniejsza praca Młodocianych Godnych? Powyżej widzieliśmy, że Młodociani Godni jako Lewici Wieku Ewangelii składają się z Kaatytów, Merarytów i Gersonitów w okresie Przejściowym, podobnie jak Wielkie Grono jako przejściowi Lewici składa się z przejściowych Kaatytów, Merarytów i Gersonitów. Powyżej było również wzmiankowane (ze względu na to, że Elizeusz symbolizuje obie klasy, przynajmniej co się tyczy stronników Towarzystwa – 2Król. 2:9), że Kaatyci obydwóch tych klas, Meraryci obydwóch tych klas i Gersonici obydwóch tych klas poszczególnie, pracują razem. O ile Pan nie oddzielił Lewitów Wieku Ewangelii – Młodocianych Godnych w ich trzech grupach od odpowiadających im grup przejściowych Lewitów Wielkiego Grona, pracą tych pierwszych w ich trzech grupach byłaby widocznie poszczególna współpraca z odpowiednimi trzema grupami tych drugich – w miarę tego jak tamci pracują według Nauk, Urządzeń, Czarteru i Woli (Kaatyci są wyłączeni od korporacyjnych zobowiązań Czarteru i Woli, bowiem nie mają symbolicznych wozów – 3Moj. 7:9), jakie Pan dał przez „Onego Sługę”. Figura dalej pokazuje, że Lewici Amramiccy, którzy byli
kol. 2
potomkami Mojżesza (1Kron. 23:13-15), z tego powodu byli bliżsi Kapłanom aniżeli inni Lewici. Podobnie niektórzy Lewici z obu klas podczas okresu Przejściowego będą mniej lub więcej przebywać między Kapłanami i spełniać pracę, która będzie specjalnie pomocna Kapłanom. Wobec tych warunków w myśli każdego Młodocianego Godnego rodzi się pytanie: „Co mam czynić w służbie Pańskiej?” Nie znamy lepszej odpowiedzi na to pytanie jak ta, aby każdy starał się wiernie czynić to co uważa, że Pan chce aby czynił i aby połączył się z tą grupą ludu Pańskiego, z której postępowaniem i zasadami się zgadza. To zaprowadzi każdego do jego właściwej grupy i pracy w tym czasie.

      (17) Z faktu, że Gersonici mieli opiekę nad wszystkimi zasłonami i nakryciami Przybytku z wyjątkiem drugiej zasłony i zasłon na Dziedzińcu włączając bramę Dziedzińca wraz ze sznurami (4Moj. 3:25-27; 4:21-28), zdaje się wynikać, że służbą Tysiąclecia dla Młodocianych Godnych będzie osobliwie nauczanie i stosowanie względem ludu doktryn o usprawiedliwieniu i poświęceniu, z pewnymi ograniczonymi cechami prawd w odniesieniu do grzechu, sprawiedliwości, pokuty, wiary, poświęcenia, posłuszeństwa, ofiary za grzech, Wysokiego Kapłaństwa, Podkapłanów, łask, itd., z wyjaśnieniem odpowiednich ustępów Pisma jako dowodów z tekstu na potwierdzenie tych prawd i jako tekstów zbijających błędy w tych przedmiotach. Zdaje się, że jako pozafigura pagórka Bezeta w Jeruzalemie, Młodociani Godni będą uczyć o Królestwie i wykonywać pewne podrzędne władze w stosunku do niego. Szczegóły teraźniejszej i przyszłej ich misji muszą być pozostawione późniejszym rozważaniom.

NAGRODY DLA MŁODOCIANYCH GODNYCH

      (18) Co się tyczy nagród dla Młodocianych Godnych to uważamy, że zostaną oni nagrodzeni łącznie ze Starożytnymi Godnymi. Boskie Przymioty w stosunku do Przymierza Związanego Przysięgą w ziemskiej części oraz poszczególne ustępy zdają się dowodzić, że tak jest.

      (19) Najpierw wyciągniemy wnioski ze stosunku Boskich Przymiotów do ziemskich części Przymierza Związanego Przysięgą w udzielaniu nagród tym, którzy wiernie służą Bogu w czasie gdy grzech ma przewagę, tj. tym „co są z wiary Abrahamowej”. W Planie Bożym Jego Mądrość zarządziła, a Jego Władza, Sprawiedliwość i Miłość będą współdziałać aby podczas Tysiąclecia dać godność książąt jako nagrodę (Ps. 45:17; Izaj. 32:1; Gal. 3:6-9) Starożytnym Godnym, którzy (zanim zasługa Okupu była gotowa do udzielenia i nim ogólne wezwanie do Boskiej natury i współdziedzictwa z Chrystusem zaczęło się – Mat. 11:11-13; Żyd. 2:3) byli wierni Bogu w trudnych warunkach wskutek przewagi i panowania Szatana, grzechu, błędu i śmierci między ludźmi. Zgodnie z tym wnioskujemy, że Boskie Przymioty

poprzednia stronanastępna strona