Teraźniejsza Prawda nr 231-232 – 1967 – str. 38

Ponieważ góra Moria była pierwszym wzniesieniem w literalnym Jeruzalemie na jakim Izraelici się pobudowali, przeto i Starożytni Godni byli pierwszą częścią Królestwa jaka się rozwinęła. A ponieważ Syon była drugą górą w tym mieście, na której pobudowali się Izraelici, przeto i Małe Stadko stało się drugą rozwijającą się częścią Królestwa. Pagórek Akra, jedna z „małych gór”, był trzecim wzniesieniem w Jeruzalemie, na którym Izraelici pobudowali się, a zatem i Wielkie Grono jest trzecią klasą spośród władz (podrzędną władzą) Królestwa, jakie mają być rozwinięte. Podobnie pagórek Bezeta był czwartym i ostatnim wzniesieniem w Jeruzalemie, na którym Izraelici się pobudowali, a Młodociani Godni są ostatnią z władz (podrzędną władzą) Królestwa, jakie mają być rozwinięte. Ród ludzki wyobrażony jest przez części równiny literalnego Jeruzalemu. Ustęp ten zdaje się wyrażać myśl, że dwie postacie Królestwa wespół z podrzędnymi władzami Królestwa (Wielkim Gronem i Młodocianymi Godnymi) będą użyte przez Jehowę do błogosławienia rodzaju ludzkiego pokojem i dobrobytem przez sprawiedliwość w ciągu Tysiąclecia.

TRZY SZEREGI POZAFIGURALNYCH LEWITÓW

      (8) Zanim przytoczymy Pismo w sprawie naszego następnego punktu, pragniemy podać pewne wstępne wyjaśnienia. Badacze Biblii przypominają sobie, że w Cieniach Przybytku Lewici opisani są jako wyobrażający usprawiedliwionych z wiary, a w F – jako wyobrażający Starożytnych Godnych, Wielkie Grono, itd., natomiast w Strażnicach od roku 1907 są pokazani jako wyobrażający Wielkie Grono. Te rozmaite pozafigury zdają się sprawiać trudności niektórym przyjaciołom, jakoby nie były w zgodzie jedne z drugimi. Zgodność pomiędzy tymi rozmaitymi wyrażeniami stanie się widoczna, jeżeli podzielimy należycie Słowo Prawdy – jak robił to nasz Pastor – z punktu widzenia Wieku Ewangelii. Wieku Tysiąclecia i okresu Przejściowego miedzy nimi. Uważamy, że wszystkie trzy szeregi zapatrywań podane przez naszego Pastora są poprawne. Wiek Ewangelii ma swój szczególny szereg Lewitów pozafiguralnych – usprawiedliwionych z wiary władając Młodocianych Godnych, którzy pozostają takimi przez okres Przejściowy. Wiek Tysiąclecia również ma swoi szczególny szereg Lewitów – Starożytnych Godnych, Wielkie Grono i Młodocianych Godnych. Także okres tworzący przejście pomiędzy tymi Wiekami, tj. Żniwo, a osobliwie okres ma swój szczególny szereg Lewitów – Wielkie Grono. Dlatego należy rozumieć, że te trzy szeregi pozafiguralnych Lewitów nie zaprzeczają sobie wzajemnie. Nie powinniśmy mieszać ich ze sobą. Jeżeli uczynimy rozgraniczenie jak powyżej i będziemy pamiętali, że Lewici Wieku Ewangelii zachodzą na okres Żniwa ponieważ. oba Wieki zachodzą jeden na drugi, to przekonamy
kol. 2
się, że szeregi te zgadzają się ze sobą. Fakt, że pozafiguralni Lewici wyobrażają odrębne szeregi pozafigury, nie jest wyjątkowym. Takie rzeczy często zachodzą w Biblii, np. Samson, Jozue, Dawid itd. są figurami rozmaitych szeregów pozafigur. Przez użycie jednej figury do wyobrażenia rozmaitych pozafigur Jehowa wykazuje Swoją wieloraką Mądrość.

      (9) Należy rozumieć, że w każdym z tych trzech okresów pozafiguralni Lewici składają się z trzech grup: Kaatytów, Merarytów i Gersonitów. W okresie Przejściowym ci Lewici, którzy się nie poświęcą stracą swoje tymczasowe usprawiedliwienie, tzn. przestaną być tymczasowymi Lewitami i zostaną wydaleni z Dziedzińca, natomiast ci, którzy czynią poświęcenie – Młodociani Godni – zatrzymają swoje tymczasowe usprawiedliwienie i pozostaną przez cały okres Przejściowy na Dziedzińcu jako Lewici Wieku Ewangelii trzech grup: Kaatytów, Merarytów i Gersonitów. Dodatkowo członkowie Wielkiego Grona są podczas okresu Przejściowego Lewitami trzech grup: Kaatytów, Merarytów i Gersonitów. Lecz należy pamiętać, że przejściowi Lewici Wielkiego Grona różnią się od Młodocianych Godnych jako Lewitów pozostałych z Wieku Ewangelii na okres Przejściowy. Oprócz dobrych Młodocianych Godnych trzy grupy każdej klasy są oddzielnie połączone jedne z drugimi i tym sposobem pochodzą z odpowiadających sobie grup w każdej z tych dwóch klas. Oznacza to, że ci Młodociani Godni, którzy są połączeni z przejściowymi (Wielkiego Grona) Kaatyckimi Lewitami – stronnikami Olsonitów, Sturgeonitów itd. – są Kaatyckimi Lewitami Młodocianych Godnych Wieku Ewangelii; ci Młodociani Godni, którzy są połączeni z przejściowymi (Wielkiego Grona) Meraryckimi Lewitami – stronnikami Towarzystwa itd. – są Meraryckimi Lewitami Młodocianych Godnych Wieku Ewangelii; zaś ci Młodociani Godni, którzy są połączeni z przejściowymi (Wielkiego Grona) Gersonickimi Lewitami – stronnicy Pastoralnej Biblijnej Instytucji – są Gersonickimi Lewitami Godnych Wieku Ewangelii. Od czasu pisania o Młodocianych Godnych w roku 1919 światło w sprawie trzech szeregów pozafiguralnych Lewitów i ich podziału stało się jaśniejsze, w rezultacie czego podajemy pewne dodatkowe szczegóły czyniące ten przedmiot bardziej jasnym aniżeli przedtem. Widzimy wiec, że wszystkie trzy grupy Lewitów Tysiąclecia w tym życiu były Lewitami (T – 27, par. 2), chociaż odmiennego rodzaju.

      (10) 4Moj. 3:6-8; 1:49-54; 3:23, 29, 35, 40-51 i Żyd. 12:23 dowodzą, że trzy grupy Lewitów, jako figury Lewitów Tysiąclecia, wraz z domem Aarona, stanowią figurę Kościoła Tysiąclecia a nie pierworodnych Wieku Ewangelii. Jako słudzy Jehowy w szczególniejszym znaczeniu Kapłani wyobrażają Małe Stadko, a z punktu widzenia Lewitów Tysiąclecia: Kaatyci – Starożytnych Godnych, Meraryci – Wielkie Grono i Gersonici – Młodocianych Godnych (zob. F 151, 152).

poprzednia stronanastępna strona